EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]

Specifikationer.
Specifikationer.
Översikt över alla uppgifter och fakta.
Prestanda
Accelerera in i en elektrisk framtid.
Prestanda
Accelerera in i en elektrisk framtid.
Nya Mercedes-Benz EQC är en helt eldriven suv med gott om plats och komfort. Tills du accelererar – då blir den en sportbil. Fullt vridmoment är tillgängligt redan från stillastående och skickar iväg EQC som en smidig katapult. Det skiljer eldriften från vanliga bensin- eller dieselmotorer och resultatet är en helt ny och fascinerande dynamik.
EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]
Elektrisk drivlina
Två motorer omvandlar elektrisk energi till ren körglädje.
Elektrisk drivlina
Två motorer omvandlar elektrisk energi till ren körglädje.
Två elmotorer på fram- respektive bakaxeln på EQC omvandlar den elektriska energin som lagrats i batteriet till mekanisk energi och skapar på så sätt en effekt på 300 kW (408 hk). För att minimera strömförbrukningen och maximera dynamiken har de elektriska drivlinorna utformats på olika sätt: Den främre elmotorn är optimerad för högsta möjliga effektivitet under låg och medelhög belastning, medan den bakre står för dynamisk prestanda.
EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]
EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]
Aerodynamik
Lägre luftmotstånd för bättre räckvidd.
Aerodynamik
Lägre luftmotstånd för bättre räckvidd.
I den aerodynamiskt mest fördelaktiga konfigurationen har EQC ett cW-värde på 0,27*, vilket är ett enastående luftmotstånd för en suv. Du ser det framför allt på den rena, avskalade designen som konsekvent vidareutvecklat designspråket om sinnlig klarhet. Att vi även har lyckats med de aeroakustiska åtgärderna märker du på det tydligt reducerade ljudet från vind och hjul. Men det mest kännbara resultatet av den aerodynamiskt optimerade designen är ändå den förbättrade räckvidden.
I EQC har vi kunnat sänka luftmotståndet tack vare ett stort antal aerodynamiska åtgärder. Till exempel har vi optimerat tätningar, inklädnader och luftstyrningar på frontparti, hjul, underrede, rutor, tak och bakparti.
* cW-värdet på 0,27 uppnås i kombination med tillvalet AMG Line Exteriör; 19-tums AMG lättmetallfälgar (RSW) och sommardäck, fotsteg i aluminiumoptik med gumminoppor och utan släpvagnskoppling.
EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]
Mått
Så bra passar nya EQC in i ditt liv.
Mått
Så bra passar nya EQC in i ditt liv.





EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]