EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 21,8-25,5; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]

Laddning och räckvidd.
Laddning och räckvidd.
Ta reda på mer om de smarta lösningarna för att ladda bilen hemma, i stan eller på resan.


Fortfarande intresserad av att lära känna EQC lite bättre?
Boka din provkörning nu.
Boka din provkörning nu.
Räckvidd
Räckvidd
* De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.
EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 21,8-25,5; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]
Intelligent energistyrning
Vi har tänkt ett steg längre för att du ska kunna köra längre.
Intelligent energistyrning
Vi har tänkt ett steg längre för att du ska kunna köra längre.

Körlägen

Haptisk gaspedal

ECO-assistent
Aktiv räckviddsövervakning

Regenerering

Navigation med Electric Intelligence
EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 21,8-25,5; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]
Laddtidskalkylator
Laddtidskalkylator
EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 21,8-25,5; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]
EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 21,8-25,5; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]
EQ&A
Dina viktigaste frågor om eldrift.
EQ&A
Dina viktigaste frågor om eldrift.
- Faktisk räckvidd med eldrift
Varför är den faktiska räckvidden med eldrift ofta kortare än den angivna?
Räckvidden med eldrift varierar beroende på individuellt körsätt, körsträcka och omgivningsförhållanden. Du kan köra längre med eldrift om du kör förutseende med hjälp av ECO-assistenten och utnyttjar energiåtervinningen och seglingsläget. Sekundärförbrukare såsom stolsvärme eller klimatanläggning påverkar också räckvidden.
- AC-/ DC-laddteknik
Vad är det för skillnad mellan AC- och DC-laddteknik?
I regel är batterisystemen i elbilar av typen likström (DC). Samtidigt är den mest vanliga typen av laddare, exempelvis laddboxar hemma eller destinationsladdning i köpcentrum, av typen växelström (AC). För att det ska gå att ladda är bilen utrustad med en ombordladdare – en AC/DC-omvandlare, som omvandlar växelström till likström. Beroende på bilens ombordladdare och laddkabelns kapacitet är laddeffekter mellan 2,3 kW och 11 kW möjliga. Laddar du på en snabbladdare av typen likström (DC) går strömmen direkt in i batteriet utan att passera en ombordladdare. Laddeffekten kan då uppgå till max 110 kW.
- Miljöhänsyn
Hur miljövänliga är egentligen elbilar?
En bils faktiska miljöpåverkan under drift beror i hög grad på med vilken el bilen laddas och varifrån strömmen kommer från. Om du laddar bilen med grön el är utsläppen noll vid körning. Publika laddstationer tillhandahåller oftast grön el. Även hemma är det enkelt att välja grön el hos din elleverantör.
För mer information om hållbarhet och utsläpp under livscykeln, se www.daimler.com/sustainability/