Det bästa av två världar.

Upptäck Mercedes-Benz laddhybridmodeller.

Hybridteknik hos Mercedes-Benz


Mer power, lägre förbrukning.

Hybridteknik hos Mercedes-Benz


Mer power, lägre förbrukning.

Våra EQ Power-modeller med laddhybriddrift förenar det bästa av två världar: dynamiken och effektiviteten hos en elmotor med räckvidden hos en förbränningsmotor. De kan köras enbart på el i stadstrafik, laddas hemma eller på offentliga laddningsstationer och kan tankas med bensin respektive diesel vid långresor.

Mercedes-Benz EQ Power-modeller


Laddhybridmodeller från Mercedes-Benz.

”Alla har olika krav på sina bilar. Finns det en laddhybrid som passar just mig?”

Absolut. Oavsett om du endast använder din laddhybrid i staden eller måste pendla längre sträckor. I Mercedes-Benz utbud finns en passande modell för alla. Ta kontakt med oss så berättar vi mer om vad som kan passa just dina behov!

Mercedes-Benz EQ Power-modeller


Laddhybridmodeller från Mercedes-Benz.

”Alla har olika krav på sina bilar. Finns det en laddhybrid som passar just mig?”

Absolut. Oavsett om du endast använder din laddhybrid i staden eller måste pendla längre sträckor. I Mercedes-Benz utbud finns en passande modell för alla. Ta kontakt med oss så berättar vi mer om vad som kan passa just dina behov!

    A-Klass 250 e Kompaktsedan

    C 350 e Kombi.

    A-Klass 250 e Kompaktsedan med EQ Power. Senaste generationen av Mercedes-Benz A-Klass är lika ung och dynamisk som förr, samtidigt som den är mer mogen och bekvämare än någonsin.


    A-Klass 250 e Kompaktsedan: Bränsleförbrukning viktad
    1,4–1,5 l/100 km, CO2-utsläpp viktat 33–34 g/km, strömförbrukning viktad
    14,8–15,0 kWh/100 km

    A-Klass 250 e Sedan

    E-Klass 350 e Sedan.

    Utöver kompaktsedanmodellen har A-Klass Sedan sedan 2018 kompletterat utbudet av kompaktbilar från Mercedes-Benz på nytt och erbjuder nu en rad funktioner som hittills bara funnits i premiumklassen. Nu även som A 250 e med innovativ hybriddrift.


    A-Klass 250 e Sedan: Bränsleförbrukning viktad 1,4 l/100 km, CO2-utsläpp viktat 32–33 g/km, strömförbrukning viktad 14,7–14,8 kWh/100 km

    B-Klass 250 e Sports Tourer

    C-Klass 350 e Sedan

    B-Klass 250 e Sports Tourer: tusenkonstnären. B-Klass är den perfekta (familje-)bilen för alla som sätter värde på utrymme, komfort och säkerhet. Samtidigt har den större mått invändigt än föregångaren trots en ännu sportigare design.


    B-Klass 250 e Sports Tourer: Bränsleförbrukning viktad 1,4–1,6 l/100 km, CO2-utsläpp viktat 32–36 g/km, strömförbrukning viktad 14,7–15,4 kWh/100 km

    C-Klass 300 e Kombi

    C-Klass 300 e Kombi

    C-Klass från Mercedes-Benz är märkets bästsäljare. C 300 e Kombi är en flexibel livsstilskombi som passar för alla användningsområden.

    C-Klass 300 e Kombi: Bränsleförbrukning viktad: 1,7–2,0 l/100 km, CO2-utsläpp viktat:
    39–45 g/km, strömförbrukning viktad: 13,9–14,8 kWh/100 km

    C-Klass 300 de Kombi

    GLC 350 e 4MATIC Coupé.

    C-Klass 300 de Kombi: livsstilskombi med två hjärtan. Kombins sportiga bakparti har ett maximalt lastutrymme på 1 335 liter även som laddhybrid. Nya generationen förenar känsla med förnuft.

    C-Klass 300 de Kombi: Bränsleförbrukning viktad: 1,5–1,6 l/100 km, CO2-utsläpp viktat: 39–42 g/km, strömförbrukning viktad: 16,2–18,6 kWh/100 km

    C-Klass 300 e Sedan

    GLE 500 e 4MATIC

    Tekniken i C-Klass 300 e Sedan möjliggör högsta effektivitet och imponerande dynamik. Nu kan du dessutom förklimatisera bilen, vilket ger extra komfort. Självklart med C-Klass typiska vardagsduglighet.

    C-Klass 300 e Sedan: Bränsleförbrukning viktad: 1,6–1,9 l/100 km, CO2-utsläpp viktat:
    36–42 g/km, strömförbrukning viktad: 13,4–14,3 kWh/100 km

    C-Klass 300 de Sedan

    A-Klass 250 e Sedan

    Framåtandan står skriven i pannan på C-Klass Sedan, och tack vare det kombinerade drivsystemet kan C-Klass 300 de Sedan förena körglädje med lägsta tänkbara förbrukning och låga utsläpp – och högre komfort än någonsin.

    C-Klass 300 de Sedan: Bränsleförbrukning viktad
    1,4–1,6 l/100 km, CO2-utsläpp viktat 38–41 g/km, strömförbrukning viktad
    15,7–18,0 kWh/100 km

    GLC 300 e 4MATIC

    B-Klass 250 e Kompaktsedan

    Frihet i sin mest flexibla form: GLC 300 e 4MATIC. Mercedes-Benz GLC är i sitt rätta element på alla underlag. Suven i mellanklassen är en smart kombination av funktionalitet och dynamik i modern design.

    GLC 300 e 4MATIC: Bränsleförbrukning viktad: 2,2–2,5 l/100 km, CO2-utsläpp viktat: 51–57 g/km, strömförbrukning viktad: 16,5–17,8 kWh/100 km

    GLC 300 e Coupé

    E-Klass 300 de Sedan

    Med GLC 300 e 4MATIC kan Mercedes‑Benz för första gången erbjuda en Sport Utility Coupé i mellanklassen som innovativ laddhybrid. Den kombinerar den kraftfulla prestandan hos en bensinmotor med effektiviteten hos en högpresterande elmotor.

    GLC 300 e Coupé: Bränsleförbrukning viktad: 2,2–2,5 l/100 km, CO2-utsläpp viktat: 51–57 g/km, strömförbrukning viktad: 16,5–17,8 kWh/100 km

    E-Klass 300 e Sedan

    E 300 e Sedan

    Inte bara vår smartaste, utan också vår mest bränsleeffektiva E-Klass någonsin. Det är E-Klass 300 e. Denna premium-sedan har en tydlig och uttrycksfull design och en högklassig, exklusiv interiör.

     

    E-Klass 300 e Sedan: Bränsleförbrukning viktad:
    1,8–2,1 l/100 km, CO2-utsläpp viktat: 41–47 g/km, strömförbrukning viktad:
    14,9 kWh/100 km

    E-Klass 300 de Sedan

    E 300 de Sedan

    Knappast någon annan modellserie har präglat varumärket och hela premiumklassen som E-Klass har gjort i decennier. Den är sinnebilden för åkkomfort och körsäkerhet. Som laddhybrid är E 300 de även bränsleeffektiv.

     

    E-Klass 300 de Sedan: Bränsleförbrukning viktad:
    1,5–1,7 l/100 km, CO2-utsläpp viktat: 41–44 g/km, strömförbrukning viktad:
    17,5–19,5 kWh/100 km

    E-Klass 300 de Kombi

    E 300 de Kombi

    Laddhybriden av E-Klass 300 de Kombi riktar sig till en stor målgrupp för den bekväma premiumklassen från Mercedes-Benz: förare som kör mycket, värderar hög komfort under långa sträckor och då och då också behöver utnyttja den höga släpvagnsvikten.

    E-Klass 300 de Kombi: Bränsleförbrukning viktad:
    1,7 l/100 km, CO2-utsläpp viktat: 44 g/km, strömförbrukning viktad:
    19,5 kWh/100 km

    GLE 350 de 4MATIC

    GLE 350 de 4MATIC

    Modern lyx på och utanför asfalterade vägar: där ligger fokus hos designen hos nya GLE 350 de 4MATIC. Men den största fördelen med den stora suven är räckvidden med eldrift: tack vare ett batteri med en kapacitet på 31,2 kWh kan den klara över 100 km (enligt NEDC) vid anpassat körsätt.

    GLE 350 de 4MATIC: Bränsleförbrukning viktad 1,1 l/100 km, CO2-utsläpp viktat 29 g/km, strömförbrukning viktad
    25,4 kWh/100 km

    S-Klass 560 e Sedan

    S 560 e

    Än en gång har S-Klass visat vägen: den första modellen som innehöll alla komponenter hos den aktuella, tredje laddhybridgenerationen var S 560 e.

    S-Klass 560 e Sedan: Bränsleförbrukning viktad: 2,5–2,6 l/100 km, CO2-utsläpp viktat: 57–59 g/km, strömförbrukning viktad:
    20,0–20,3 kWh/100 km

    Så funkar EQ Power-drift


    EQ Power – hybriddrift från Mercedes-Benz.

    Kombinationen av el- och förbränningsmotor ger en helt ny körupplevelse. Läs om de enskilda komponenterna i drivlinan hos EQ Power-modellerna.

    Så funkar EQ Power-drift


    EQ Power – hybriddrift från Mercedes-Benz.

    Kombinationen av el- och förbränningsmotor ger en helt ny körupplevelse. Läs om de enskilda komponenterna i drivlinan hos EQ Power-modellerna.

    Mercedes-Benz EQ Power: Laddhybriddrift.

    Laddningsuttag

    Högvoltsbatteriet av litiumjontyp kan laddas externt via ett laddningsuttag till höger i den bakre stötfångaren.

    Tack vare ett intelligent On-Board-laddningssystem kan du ladda batteriet i en laddbox, via ett vanligt hushållsuttag eller en offentlig laddstolpe.

    Högvoltsbatteri av litiumjontyp

    Beroende på modell kan du köra mer än 30 km
    på ett fullt laddat batteri enbart på el. Då kör du lokalt utsläppsfritt.

    Hybridväxellåda inklusive elmotor

    I hybridhuvudet i den 9-stegade automatväxellådan 9G-TRONIC (standard) är elmotorn och en extra brytkoppling mellan förbrännings- och elmotorn helt integrerade.

    Förbränningsmotor

    Beroende på modell kombineras en 4- eller 6-cylindrig bensinmotor med en hybridmodul och ett batteri i olika effektnivåer.

    Förbränningsmotorns effekt stöds vid behov av elmotorn – för extra kraft vid accelerationer. Det leder till körprestanda som kombinerar körglädje och komfort med minsta möjliga förbrukning och låga utsläpp.

    Regenerativt bromssystem

    Regenerering möjliggör energiåtervinning i motorbroms- och bromsfaserna.

    Den största möjligheten att minska bränsleförbrukningen vid hybriddrift ligger i att maximera energiåtervinningen i motorbroms- och bromsfaserna. När du trampar på bromsen övertar elmotorn bromsfunktionen och återvinner rörelseenergin genom att fungera som generator.

    E-Klass 300 e Sedan: Bränsleförbrukning viktad: 1,8–2,1 l/100 km, CO2-utsläpp viktat: 41–47 g/km, strömförbrukning viktad: 14,9 kWh/100 km.

    Vägen till din eldrivna Mercedes-Benz

    Din Mercedes-Benz agent

    EQ Community – nyheter på förhand