EQ och EQ Power-modeller.

Upptäck de eldrivna bilarna från Mercedes-Benz.

EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.(1)

Helt eldrivna modeller


Dynamisk, näst intill ljudlös och lokalt utsläppsfri.

Helt eldrivna modeller


Dynamisk, näst intill ljudlös och lokalt utsläppsfri.

EQC 400 4MATIC.

En Mercedes bland elbilarna.

Bilden visar Mercedes-Benz EQC snett framifrån.

EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]

EQC 400 4MATIC.

En Mercedes bland elbilarna.

Uppfyller höga förväntningar: Den första helt batterielektriska bilen av märket EQ övertygar inte bara när det gäller säkerhet och komfort, utan levererar också en stor dos kördynamik tack vare två elmotorer på fram- och bakaxeln. Mercedes me erbjuder omfattande tjänster kring eldriven körning, så att du kan ta dig fram utan bekymmer.

Laddhybridmodeller


Den perfekta kombinationen av el- och förbränningsmotor.

Laddhybridmodeller


Den perfekta kombinationen av el- och förbränningsmotor.

S-Klass Sedan med EQ Power.

Laddhybridernas S-Klass.

Bilden visar Mercedes-Benz S 560 e från sidan.

S 560 e: Bränsleförbrukning blandad körning: 2,3-2,6l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 51-60 g/km, strömförbrukning blandad körning: 252-272 Wh/km.<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”WLTP-CO2-värdet” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

S-Klass Sedan med EQ Power.

Laddhybridernas S-Klass.

Än en gång har S-Klass visat vägen: Den första av våra modeller med alla komponenter hos den aktuella laddhybridgenerationen var Mercedes-Benz S 560 e.

I S 560 e ryms den allra modernaste, tredje generationens, laddhybridteknik. Tack vare nya och förbättrade komponenter är räckvidden med ren eldrift upp till 50 km med ökad prestanda.

E-Klass Sedan med EQ Power.

Den modernaste dieselmotorn från Mercedes-Benz för första gången som laddhybrid.

Bilden visar Mercedes-Benz E 300 de Sedan.

E 300 de (Sedan): Bränsleförbrukning blandad körning: 1,4-1,6 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 38-43g/km; Strömförbrukning blandad körning: 232-250 Wh/km.<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”WLTP-CO2-värdet” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

E-Klass Sedan med EQ Power.

Den modernaste dieselmotorn från Mercedes-Benz för första gången som laddhybrid.

Hos nya E 300 de märks tydligt vilken utveckling som de nya laddhybriderna från Mercedes-Benz har genomgått. Nu är tredje generationens laddhybridteknik här – och representerar den senaste utvecklingsnivån som kommer få dig att häpna.

Med E 300 de kör du lokalt utsläppsfritt i centrum eller njuter av flexibiliteten i E-Klass på längre sträckor.

E-Klass Kombi med EQ Power.

Den modernaste dieselmotorn från Mercedes-Benz för första gången som laddhybrid.

Bilden visar Mercedes-Benz E 300 de Kombi.

E 300 de Kombi: Bränsleförbrukning blandad körning: 1,6-1,7l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 41-46 g/km, strömförbrukning blandad körning: 245-262 Wh/km.<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”WLTP-CO2-värdet” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

E-Klass Kombi med EQ Power.

Den modernaste dieselmotorn från Mercedes-Benz för första gången som laddhybrid.

Hos nya E 300 de märks tydligt vilken utveckling som de nya laddhybriderna från Mercedes-Benz har genomgått. Nu är tredje generationens laddhybridteknik här – och representerar den senaste utvecklingsnivån som kommer få dig att häpna.

Med E 300 de Kombi kan du och familjen köra lokalt utsläppsfritt ända in i centrum eller njuta av det flexibla kupékonceptet under längre semesterresor.

EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.

S 560 e: Bränsleförbrukning blandad körning: 2,3-2,6l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 51-60 g/km, strömförbrukning blandad körning: 252-272 Wh/km.

E 300 de (Sedan): Bränsleförbrukning blandad körning: 1,4-1,6 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 38-43g/km; Strömförbrukning blandad körning: 232-250 Wh/km.

E 300 de Kombi: Bränsleförbrukning blandad körning: 1,6-1,7l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 41-46 g/km, strömförbrukning blandad körning: 245-262 Wh/km.<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”WLTP-CO2-värdet” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>