eVito. Upptäck en ny drivkraft.

Från 5.065 kr/mån inkl. service

Bygg din eVito
Paket Business: Finansiell leasing  via Mercedes-Benz Finans, 36 mån, restvärde 40 %, 1:a förhöjd avg. 30 %, rörlig ränta  (september 2020).  inkl. Integrerat Service Paket, ServiceCare Complete eDrive samt 8 års batterigaranti/100.000 km. Leasingavgift exkl. moms. Reservation för sedvanlig kreditprövning. eVito skåpbil lång. Kontantpris 466.400 kr exkl.moms. 

eVito klarar upp till 150 km1 på en laddning.

El + skåpbil = sant.

Mercedes eVito är bilen som gör det möjligt för dig att köra helektriskt i jobbet. Lika funktionell, säker och bekväm som du är van vid från Mercedes-Benz Vito. Med samma lastvolym, yttermått och maxlast.
Motorn är på  85 kW (116 hk) och räckvidden upp till ca 14 mil.  Batteriet på 41,4 kWh, kan laddas från 0 till 100 % på ca  6 timmar med 7,2 kW laddeffekt.

eVito kan beställas i längderna ”lång” och ”extralång”. Med ett lastutrymme på 6,0 m3 resp. 6,6 m3 har den inga begränsningar på grund av eldriften. Med en totalvikt på 3 200 kg är maxlasten upp till 1 015 kg2 för den långa varianten och upp till 990 kg2 för den extralånga.

eVito är perfekt för dig som kör i stadstrafik eller som har fasta slingor.  Eller för dig som kanske jobbar med uppsökande uppdrag inom ett specifikt område, Dessutom har den en prisbild som gör totalekonomin väldigt intressant.

1

Elektrisk räckvidd blandad körning enligt EU-norm WLTP: 123-143 km, stad 144,8-180,3 km

2

Utrustningsversioner kan påverka lastkapaciteten genom att tjänstevikten ökar/minskar.

Upplev eVito från insidan

Transportbil med eldrift – lönar sig även ekonomiskt.

Möt det bästa av båda världar. Att investera i en eldriven skåpbil är inte bara bra för miljön, utan dessutom ett smart ekonomiskt beslut. De totala driftkostnaderna (TCO) för eVito är ofta lägre än för motsvarande bilar med förbränningsmotor. Fordonskatten är 360 kr/år och bilen berättigar till miljöbilsbonus på upp till 60.000 kr enligt Transportstyrelsen.

Använd elenergin så effektivt som möjligt.

Få maximal räckvidd. Välj rätt körprogram.

I drivlinan ingår elmotorn, högvoltsbatteriet, effektelektroniken och laddaren. Bilens elmotor driver framhjulen och får energin som behövs från högvoltsbatteriet. Det laddas främst via extern laddning men kan få extra kraft av energin som återvinns genom regenerering.

Med 3 körprogram och 4 regenereringsnivåer kan strömförbrukningen, och därmed också räckvidden optimeras. Välj mellan de 3 körprogrammen ”E+”, ”E” och ”C” via körprogramsväljaren i mittkonsolen och de 4 regenereringsnivåerna ”D-”, ”D”, ”D+” och ”D++” via växelpaddlarna.

Genom regenereringen återvinns energin när skåpbilen saktar in. Batteriet laddas till exempel vid körning i nedförsbacke i stället för att förlora energi i form av värme när man bromsar. Inställningen i körprogrammet och regenereringsnivån visas på kombiinstrumentets display. Med maximal regenerering kan du nästan köra helt och hållet med ”gaspedalen” och låta regenereringen sköta all inbromsning. Den här intelligenta driftstrategin gör att ekonomin för din eVito optimeras ytterligare i daglig trafik.

Fulladdad på ca 6 timmar.

Upp till 7,2 kW maximal laddeffekt.

Högvoltsbatterisystemet med en användbar kapacitet på 35 kWh kan laddas från 0 till 100 % på ca 6 timmar med växelström från en laddbox eller laddningsstation. Via en laddkabel med en typ-2-kontakt överförs en laddeffekt på upp till 7,4 kW (2-fas x 16 A). Kabel på 4 m ingår. Som tillval finns även en kabel på 8 m.

Så laddar du din Mercedes eVito:

  • Anslut kabelns kontakt till uttaget på B-stolpen på förarsidan.
  • Bilens centrallås låser och låser upp instickskopplingen.
  • Läs av laddningsstatusen på fordonsuttagets statusindikering.
  • Om ingen laddbox eller laddningsstation finns kan skåpbilens batteri även laddas via ett vanligt eluttag. En kabel för detta kan du köpa hos din Mercedes-Benz Serviceverkstad.

Behovsbaserade laddmöjligheter.

Så laddar du din eVito.

För kunder med enskilda eldrivna skåpbilar och vagnparker finns 2 lösningar för laddningen – skräddarsydda för respektive kundgrupp.

För dig som har en enskild eldriven transportbil.

För enskilda bilar kan du separat köpa Mercedes-Benz väggmonterade laddbox Home i en snygg, kompakt design. Den måste monteras enligt lokala föreskrifter av en behörig elektriker som kunden kan välja fritt. Missa inte att du kan få bidrag för att montera en laddbox. Både som företag och privatperson.

Mercedes erbjudande för kunder med eldriven vagnpark

Ännu mer omfattande är vårt erbjudande för kunder med fler än två eldrivna skåpbilar på en plats. Med erbjudandet för strömförsörjning till vagnparker hjälper Mercedes-Benz Vans dig – tillsammans med en utvald partner – med allt från rådgivning och förberedelser på plats till installation av maskinvara för laddning samt underhåll och support. För vagnparkskunder finns också en intelligent laddlösning med ett nätverk för bilen och en kompatibel laddningsstation. På så sätt kan du undvika eller åtminstone reducera laddtopparna och därmed spara pengar.

Mercedes eVito för vagnparkschefer

För vagnparkschefer finns tjänsten ”Intelligent eLaddning” från Mercedes PRO connect i Fordonsadministrationen på Mercedes PRO-plattformen. Där visas till exempel alla elbilarnas laddningsnivå, och laddning och förklimatisering styrs enligt de förinställda starttiderna.

 

 

Helhetslösningen för e-mobilitet.

eVAN-ekosystem.

För att e-mobiliteten ska fungera riktigt bra behövs mer än en eldriven transportbil. Därför utvecklar Mercedes-Benz ett helt eVAN-ekosystem med allt som krävs för e-mobilitet. Där ingår ett intelligent nätverk för laddning, innovativa laddningstjänster, nya smarta uppkopplingslösningar och kompetent service före och efter anskaffningen. På Mercedes-Benz Vans vet vi exakt vad elbilsanvändare, och branscherna där elbilar används, bekymrar sig för. Därför kan vi underlätta övergången till en framgångsrik och ekonomisk e-mobilitet.

Föredömlig säkerhet även med eldrift.

Säkerhet i fokus med väl skyddat högvoltssystem.

eVito klarar samma provningar och krocktest som bilar med förbränningsmotor. Därför håller den Mercedes-Benz höga säkerhetsnivå.

Redan vid leveransen har du ett välfungerande fordon i Mercedes-Benz-kvalitet med en elmotor och ett värmesystem som klarat vårt omfattande vintertest med temperaturer på ner till 30 minusgrader. Det omfattande korrosionsskyddet med helförzinkad kaross och tåliga material i kupén bidrar till att den är representativ även efter många års användning.

Drivlinan, högvoltsbatteriet och högvoltsledningarna sitter skyddade i en ram. En skyddsplatta skyddar dessutom batterisystemet från skador underifrån. Alla högvoltsledningar är mycket välisolerade. Högvoltsledningarna är alltid orangefärgade för att man tydligt ska känna igen dem. Dessutom övervakas deras anslutning ständigt för att säkerställa att den är korrekt. Vid behov avaktiveras högvoltssystemet automatiskt.

Om krocksensorerna identifierar en allvarlig olycka, där exempelvis krockkuddarna aktiveras, kopplas spänningen automatiskt från. För räddningspersonalen finns en ”räddningsbrytare” under främre passagerarsätet för att de ska kunna bryta spänningsförsörjningen. I annat fall får endast speciellt utbildade personer arbeta med bilens högvoltssystem. Det måste man till exempel även tänka på vid ett motorstopp.

Mercedes PRO förenklar och sätter fart på ditt företag.

Ännu effektivare i kärnverksamheten.

Mercedes PRO är det nya märket från Mercedes-Benz för uppkopplade tjänster för din bil och din verksamhet. Vårt mål är att utnyttja digitala möjligheter för att göra din vardag ännu effektivare.

Mercedes PRO samlar alla dina tjänster på en webbaserad plattform, där du enkelt kan ha översikt och kontroll på arbetet. och dina fordon.

[*] För mer information om officiell bränsleförbrukning och officiella specifika CO₂-utsläpp för nya personbilar hänvisar vi till ”Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO₂-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” som kan fås från alla försäljningsställen och DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH (www.dat.de) kostnadsfritt.

Lorem Ipsum