Serviceavtal för Mercedes-Benz transportbilar.

Räkna på din månadskostnad.

Serviceavtal från 1 kr/mil med ServiceCare

Håll lönsamheten rullande med ett serviceavtal!

Med serviceavtalet ServiceCare Complete från Mercedes-Benz håller du inte bara bilen i form. Du slipper också obehagliga överraskningar och får en förutsägbar kostnad som gör det möjligt att budgetera, kalkylera och öka lönsamheten i ditt företag. Som en extra bonus kan du dessutom se fram emot att lägga mindre tid på administration och pappersarbete.

Ditt serviceavtal gäller på samtliga Mercedes-Benz verkstäder i Sverige. När du lämnar din bil till oss använder vi bara originaldelar från Mercedes-Benz och alla service och reparationer utförs av utbildade tekniker enligt Mercedes-Benz föreskrifter. Detta håller inte bara din bil rullande, utan ser också till att säkra andrahandsvärdet på din bil.

På många platser är din Mercedes-Benz partner tillgänglig dygnet runt, sju dagar i veckan och ser till att du snabbt kommer ut på vägarna igen. Om du befinner dig utomlands och behöver göra en akut reparation får du genom MobiloVan1 tillgång till hela Mercedes-Benz nätverk inom EU.

1

Mercedes-Benz MobiloVan gäller för modellerna Sprinter, Vito, Citan och Marco Polo ACTIVITY i respektive aktuell version.

För alla bilar med första registrering fr.o.m. 1 oktober 2012 gäller MobiloVan de första två åren utan serviceåläggande och kan förnyas vid varje service hos en auktoriserad Mercedes-Benz serviceverkstad i upp till 30 år.

Mercedes-Benz Mobilo gäller i respektive aktuell version för modellerna V-Klass, X-Klass, Marco Polo och Marco Polo HORIZON.

ServiceCare Complete. Service och reparation inkl. slitdelar.

Serviceavtalet Service Complete täcker all nödvändig service, reparationer och slitdelar (reservdelar som byts ut regelbundet på grund av normal användning) under avtalets löptid. Du kan dessutom få 20 öre rabatt/mil på serviceavtalet genom att koppla ihop service och finansiering i ett och samma avtal via Mercedes-Benz Service och Mercedes-Benz Finans

 

Dina fördelar med ServiceComplete:

  • Alla kostnader för service ingår: Ett fast belopp per månad täcker allt servicearbete på din Mercedes-Benz under avtalsperioden.
  • Mindre risk: Avtalet täcker även reparationsarbeten som motsvarar den nya bilgarantin under hela kontraktstiden.
  • Inga oväntade kostnader: Du vet exakt vad du ska betala för service, reparationer och slitdelar.
  • Slitdelar byts kontinuerligt ut efter behov. Du behöver inte bekymra dig om när det är dags att byta ut bromsar etc.
  • När ditt fordon hanteras professionellt med full servicehistorik från en auktoriserad Mercedes-Benz-verkstad, finns det bättre förutsättningar för att få ett bra andrahandsvärde.
  • Gäller på samtliga auktoriserade verkstäder i Sverige.
  • Kan tecknas upp till 84 månader/300 000 km.
  • Välj hur du vill betala: Fast månadskostnad eller som engångsbetalning.

Prisexempel:

är är exempel på priser baserade på ett miltal på 2.000 mil/år. Hör med din återförsäljare för separat prislista för samtliga miltal och användningsområden.

Pris exkl. moms, SEK/mil*

  3 år 4 år 5 år
Citan 1,20 1,80 2,20
Vito 1,20 1,80 2,20
Sprinter 907, bakhjulsdriven 1,20 1,90 2,40
*Frånpriser, kontakta din återförsäljare för mer information.

Du får 20 öre rabatt/mil.

Du får 20 öre rabatt/mil på ditt serviceavtal om du samlar service och finansiering i ett och samma avtal via Mercedes-Benz Finans.

Har du fler frågor? Klicka och få svar:

  1. Hur tecknar jag ett serviceavtal?

    Serviceavtalet tecknas genom din lokala Mercedes-Benz-återförsäljare och anpassas efter dina behov.

    Förutom grundläggande information om din bil, behöver vi information om:

    • Registreringsnummer
    • Första registreringsdatum
    • Löptid
    • Startkilometertal
    • Körsträcka
    • Verksamhetsområde

     

  2. Vilka val har jag?

    Ett Mercedes-Benz serviceavtal kan anpassas efter dina önskemål och behov. Välj mellan olika körsträckor och löptid.

  3. Hur länge efter att jag har köpt min bil kan jag köpa ett serviceavtal?

    Du kan teckna ServiceCare Complete upp till 24 månader efter första registreringen och om bilen har kört mindre än 5.000 mil vid uppstart.

  4. Kan jag ändra mitt serviceavtal under avtalets löptid?

    Efter start kan du vanligtvis enkelt ändra ditt serviceavtal till en ny löptid eller ändra körsträcka.
    Ju tidigare du kontaktar oss för att ändra avtalet, desto tidigare kan vi se till att du omfattas rätt av ditt serviceavtal, samt att fakturering etc. är korrigerad.

    Kontakta oss via:

    Avtal utan finansiering: serviceavtal@daimler.com

    Avtal med finansiering genom Mercedes-Benz Finance: kundsupport@daimler.com

  5. Kan jag välja vilken verkstad jag vill använda?

    Ja - självklart!

    Alla auktoriserade Mercedes-Benz verkstäder i Sverige tillhandahåller samma, höga kvalitet, och du kan välja exakt den verkstad du vill ha.

  6. Måste jag använda samma verkstad varje gång?

    Du behöver inte, men ...

    Som kund kommer du säkert snabbt att skapa en god relation med din lokala verkstad, desto mer använder du den.

    Men du kan naturligtvis använda en annan verkstad om du behöver det.

Lorem Ipsum