Upptäck fördelarna

Online Store - enkelt, smidigt och på dina villkor
usp_mail.svg

Snabb leverans

Snabbaste vägen till din drömbil – leverans inom 3 till 5 veckor.
usp_price_advantage.svg

Samma pris

Oavsett om du köper din nya Mercedes hos din agent, via vår kundtjänst eller online får du samma pris.
usp_car.svg

Enklare än någonsin

Köp din bil var du än befinner dig – och få den levererad till din närmaste agent.

Att beställa en Mercedes-Benz online


Hur fungerar det?

Att beställa en Mercedes-Benz online


Hur fungerar det?

1. Välj din drömbil

Bläddra i Online Store och hitta den bil som passar dig bäst – välj mellan ett stort antal bilar som finns redo för leverans.

2. Tillval och Finansiering

Lägg till vinterhjul samt försäkring och få dem inkluderade i din månadskostnad. Hitta därefter det finansieringsalternativ som passar dig bäst och anpassa lösningen efter dina personliga behov.

3. Kunduppgifter och Leveransställe

Logga in eller skapa ett konto för att fortsätta med din beställning online. Fyll i personlig information och välj den Mercedes-Benz agent där du vill hämta ut din bil.

4. Identifiering och Kreditansökan

Identifiera dig med BankID och ansök om kredit direkt. Vid ett godkänt kreditbeslut skickas avtalshandlingarna till dig för elektronisk signering.

5. Signatur och Upphämtning

Avtalshandlingar skickas till din angivna e-mail och måste signeras inom 48 timmar för att beställningen ska vara giltig. Därefter får du en orderbekräftelse och din valda Mercedes-Benz agent kommer sedan kontakta dig för att boka tid och datum för upphämtning av din nya Mercedes. Leveranstid är normalt 3-5 veckor.

6. Kör hem i din nya Mercedes

Din Mercedes-Benz agent hjälper dig att lära känna din nya bil. Därefter återstår det bara för dig att sätta dig bakom ratten och uppleva den unika körglädjen i din nya Mercedes.

Vi hjälper dig


Hittar du inte det du söker?

Vår kundtjänst är redo att hjälpa dig.

Vi hjälper dig


Hittar du inte det du söker?

Vår kundtjänst är redo att hjälpa dig.

Våra medarbetare på kundtjänst hjälper dig via chatt, e-post eller telefon mån–fre, 08.00–20.00. Du kan få hjälp med:

  • Produktinformation
  • Provkörning
  • Bilkonfigurering
  • Finansierings- och köpalternativ
  • Online Store

Du når Mercedes-Benz kundtjänst på +46 771 15 55 00 eller via mail, mb-kontakt-se@daimler.com


OM ONLINE STORE


OM ONLINE STORE

Vem driver Online Store?

Vem driver Online Store?

Online Store drivs av Mercedes-Benz Sverige AB och Mercedes-Benz Finans Sverige AB. Att handla via Online Store innebär samma premiumprodukter och tjänster som tidigare. Vi erbjuder dessutom en egen kundtjänst som du kan vända dig till om när du har frågor.

Vem säljer bilarna i Online Store?

Vem säljer bilarna i Online Store?

Mercedes-Benz säljer bilarna. Utvalda agenter hjälper till med leverans och utlämning av bilarna.

Vem pratar jag med när jag ringer till Mercedes-Benz kundtjänst?

Vem pratar jag med när jag ringer till Mercedes-Benz kundtjänst?

När du kontaktar Mercedes-Benz kundtjänst så pratar du med experter från Mercedes-Benz. Våra experter finns tillgängliga för att besvara frågor gällande våra bilar, finansiella produkter, tjänster och hur du beställer en bil online.


BILAR & ERBJUDANDEN


BILAR & ERBJUDANDEN

Jag har en fråga gällande en specifik bil. Vart hittar jag mer information?

Jag har en fråga gällande en specifik bil. Vart hittar jag mer information?

Du hittar alla bilspecifikationer på den detaljerade produktsidan. Om du inte kan hitta det du söker är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via chat, telefon eller e-mail.

Bilen jag letar efter finns inte i Online Store. Hur går jag tillväga?

Bilen jag letar efter finns inte i Online Store. Hur går jag tillväga?

Vi utökar kontinuerligt våra erbjudanden i Online Store. Om bilen du letar efter inte finns tillgänglig, vänligen kontakta vår kundtjänst via chat, telefon eller e-mail så kan de hjälpa dig vidare.

Är bilen som visas i Online Store den faktiska bilen jag kan beställa?

Är bilen som visas i Online Store den faktiska bilen jag kan beställa?

Bilderna av bilarna som visas i Online Store är datorgenererade bilder. Vi strävar efter att göra bilderna så realistiska som möjligt. Notera att färg på en skärm kan skilja sig från verkligheten.

Kan jag lägga till ytterligare specialutrustning eller tillbehör till min bil i Online Store?

Kan jag lägga till ytterligare specialutrustning eller tillbehör till min bil i Online Store?

För tillfället erbjuder vi enbart specifikt konfigurerade bilar med tillhörande vinterhjul i Online Store. Dock kan du alltid kontakta vår kundtjänst som hjälper dig att hitta specialutrustning eller tillbehör som inte erbjuds i Online Store. Våra kundtjänstmedarbetare kommer då hjälpa dig med att hitta vad du är ute efter.

Vad för garanti gäller för bilar som beställs via Online Store?

Vad för garanti gäller för bilar som beställs via Online Store?

Alla Mercedes-Benz service- och garantiförmåner gäller för samtliga bilar som beställs i Online Store. Tillverkarens garanti om 2 år påbörjas då bilen levereras eller vid bilens registrering (första datumet räknas).

Varför erbjuds inte hela Mercedes-Benz produktportfölj i Online Store?

Varför erbjuds inte hela Mercedes-Benz produktportfölj i Online Store?

Online Store fokuserar på färdigtillverkade bilar som kan levereras snabbt och effektivt. Dock kommer vi alltid anpassa vår produktportfölj och lyssna på vad våra kunder efterfrågar. Tveka inte att höra av dig om du har synpunkter på vårt produktutbud.

Erbjuder Mercedes-Benz begagnade bilar också?

Erbjuder Mercedes-Benz rabatterade priser online?

Erbjuder Mercedes-Benz rabatterade priser online?

Priserna i Online Store är desamma som hos din lokala Mercedes-Benz agent. Dock har du genom att beställa online också rätt till 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen.

Erbjuder Mercedes-Benz bättre erbjudanden hos de lokala agenterna?

Erbjuder Mercedes-Benz bättre erbjudanden hos de lokala agenterna?

Mercedes-Benz följer en strategi där priserna för nya bilar är desamma oavsett vart du vänder dig. Detta innebär att priset på en specifik bil alltid är samma i Online Store som hos din lokala Mercedes-Benz agent.

Vem kan jag kontakta om jag har ytterligare frågor?

Vem kan jag kontakta om jag har ytterligare frågor?

Du kan kontakta vår kundtjänst via chat, telefon eller e-mail mellan 08:00 och 20:00, måndag–fredag.


PROVKÖRNING


PROVKÖRNING

Hur går jag tillväga om jag vill provköra en Mercedes-Benz?

Hur går jag tillväga om jag vill provköra en Mercedes-Benz?

Du kan boka en provkörning online. Välj din favoritbil och därefter ett lämpligt datum och en tid som passar dig. Den Mercedes-Benz agent du valt kommer att kontakta dig för att bekräfta din provkörning.

Hur kan jag avboka min provkörning som jag bokat online?

Hur kan jag avboka min provkörning som jag bokat online?

För att avboka din provkörning du bokat online, vänligen kontakta den Mercedes-Benz agent som du valde vid bokningstillfället. Du kan också kontakta vår kundtjänst som kan hjälpa dig med avbokningen.


BESTÄLLNINGSPROCESS


BESTÄLLNINGSPROCESS

Hur beställer jag en bil online?

Hur beställer jag en bil online?

Bläddra bland alla de olika bilar som erbjuds i Online Store och lägg till vinterhjul om du så önskar. Därefter väljer du om du vill leasa eller finansiera din bil (via Mercedes-Benz Finans) – du kan anpassa ditt kontrakt efter egna preferenser. Välj sedan en önskad Mercedes-Benz agent där du önskar hämta din bil och fyll sedan i ytterligare personlig data. Du är nu framme vid en kreditansökan, som vid ett positivt besked skickar dig ett kontrakt som signeras elektroniskt (BankID). När allting är påskrivet bekräftas din order, varefter din bil transporteras till din förvalda Mercedes-Benz agent.

Levereras bilar från Online Store över hela Sverige?

Levereras bilar från Online Store över hela Sverige?

Ja, du kan beställa din bil online och därefter välja bland Mercedes-Benz agenter som finns utspridda över hela Sverige.

Är det möjligt att byta in min nuvarande bil när jag beställer en ny bil i Online Store?

Är det möjligt att byta in min nuvarande bil när jag beställer en ny bil i Online Store?

Om du har en inbytesbil måste du vända dig till din Mercedes-Benz agent som kommer göra en genomgång av din nuvarande bil och därefter ge dig ett erbjudande. Du kan förtillfället inte kombinera detta erbjudande med en beställning i Online Store.

[Länk till verktyg för att hitta återförsäljare]

Vart kan jag se orderdetaljer och status efter att jag beställt en bil i Online Store?

Vart kan jag se orderdetaljer och status efter att jag beställt en bil i Online Store?

Vi kommer kontinuerligt hålla dig uppdaterad gällande din beställning. Efter att vi mottagit din förfrågan kommer vi förbereda nödvändiga kontrakt. Dessa kommer att skickas till dig via e-mail för elektronisk signatur (BankID). Efter att vi mottagit signaturen kommer vi skicka dig bekräftelse på din order via e-mail. Din valda Mercedes-Benz agent kommer därefter kontakta dig för att boka tid för överlämning. Din Mercedes-Benz agent kommer också diskutera praktikaliteter kring vinterhjul, om du valde till detta.

Är det möjligt att reservera en bil i Online Store?

Är det möjligt att reservera en bil i Online Store?

Nej, det är tyvärr inte möjligt att reservera en bil i Online Store.

Kan jag beställa en bil till en anhörig eller vän?

Kan jag beställa en bil till en anhörig eller vän?

För tillfället kan du endast beställa en bil i ditt eget namn. Kunden och leasingtagaren/gäldenären måste vara samma person.


KREDITANSÖKAN OCH FINANSIERING


KREDITANSÖKAN OCH FINANSIERING

Vilken finansiell produkt passar mig?

Vilken finansiell produkt passar mig?

Vilken finansiell produkt som passar just dig beror på dina personliga önskemål och livssituation. Med Mercedes-Benz Billån kan du som privatperson låna upp till 80% av bilens pris. Kontantinsatsen är alltid 20 % i enlighet med konsumentkreditlagen. Beroende på vad som passar dig bäst kan du antingen amortera hela lånet under avtalsperioden, eller också väljer du att ha kvar en restskuld som motsvarar bilens förväntade marknadsvärde. Privatleasing är ett hyresavtal. Vid avtalets slut lämnar du tillbaka bilen och får då möjligheten att teckna ett nytt avtal och därigenom möjligheten till att leasa en ny bil. På så sätt kan du alltid hålla dig uppdaterad med Mercedes-Benz nyaste produkter. Om du behöver rådgivning är du alltid välkommen att kontakta våra experter hos Mercedes-Benz Finans. Du kan också använda Produktkompassen där du på ett smidigt sätt kan välja den produkt som passar just dig.

Vilka produkter erbjuder ni för att hjälpa mig finansiera/leasa en bil?

Vilka produkter erbjuder ni för att hjälpa mig finansiera/leasa en bil?

För personbilar till privatkunder erbjuder Mercedes-Benz följande två produkter i Online Store:
Billån+: Med Mercedes-Benz Billån+ får du finansiering och service i ett och samma avtal. Privatleasing: Ett leasingavtal med service och ett garanterad restvärde.

För personbilar till företagskunder erbjuder Mercedes-Benz följande två produkter i Online Store: Leasing+: En finansiell leasing där service ingår under en avtalad tidsperiod och körsträcka.
Fleet Leasing: En operationell leasing där servicekontrakt, garanterat restvärde och en finansknuten bilförsäkring ingår under en avtalad tidsperiod och körsträcka.

Vänligen se våra Allmänna villkor för ytterligare information om våra finansiella produkter.

Ingår servicepaket och försäkring i alla era finansieringsprodukter?

Ingår servicepaket och försäkring i alla era finansieringsprodukter?

I alla finansierings- och leasingprodukter i Online Store ingår ett serviceavtal. Försäkring ingår endast för företagskunder som väljer Fleetleasing. Du kan naturligtvis välja till försäkring till de övriga produkterna. En Mercedes-Benz-försäkring innebär att du alltid är garanterad att din bil repareras hos en Mercedes-Benz-verkstad – alltid med originaldelar. Mercedes-Benz Finans erbjuder försäkringslösningar i samarbete med If Skadeförsäkring.

Erbjuds samma leasing- och finansieringsprodukter i Online Store som hos Mercedes-Benz partners?

Erbjuds samma leasing- och finansieringsprodukter i Online Store som hos Mercedes-Benz partners?

Online Store erbjuder ett urval av Mercedes-Benz Finans leasing- och finansieringsprodukter. Om du är ute efter en specifik Mercedes-Benz Finans leasing- eller finansieringsprodukt som du ej hittar i Online Store, vänligen vänd dig till en Mercedes-Benz agent.

Hur beräknas den månatliga avgiften vid finansiering och leasing?

Hur beräknas den månatliga avgiften vid finansiering och leasing?

Din månatliga kostnad beror framförallt på om du väljer finansiering eller leasing. Generellt tas följande parametrar i beaktning vid beräkning: bilens pris, låneränta, avtalets längd, miltal, kontantinsats/restvärde, potentiell försäkringspremie. Vänligen se specifik information för varje erbjudande.

Hur lång är handläggningstiden för en kreditprövning online?

Hur lång är handläggningstiden för en kreditprövning online?

Mercedes-Benz gör sitt yttersta för att kunna återkoppla svaret på din kreditprövning så snabbt som möjligt. Vid en automatisk kreditprövning ges svaret inom ett par sekunder. I särskilda fall kan kreditprövningen dröja ytterligare då kompletterande information kan behövas. I dessa fall kommer du att bli direktkontaktad av vår kreditavdelning.

Varför måste jag ange person- och hushållsdata när jag ansöker om Mercedes-Benz finansiella produkter?

Varför måste jag ange person- och hushållsdata när jag ansöker om Mercedes-Benz finansiella produkter?

För att våra kreditanalytiker ska kunna ge en så rättvis bedömning som möjligt angående din ekonomiska situation krävs fullständiga uppgifter om både dig som person, men också information om ditt hushåll.

Vilken typ av information begärs i hushållsberäkningen?

Vilken typ av information begärs i hushållsberäkningen?

Vid en hushållsberäkning kräver Mercedes-Benz vissa personuppgifter för att kunna utföra en gedigen riskbedömning. Boendeform, antal vuxna i hushållet, antal barn i hushållet och totala månadsutgifter för hushållet tas i beaktning vid en sådan riskbedömning.

Vad är en PEP? Varför måste jag besvara PEP-frågor?

Vad är en PEP? Varför måste jag besvara PEP-frågor?

Med PEP avses en person som är eller har varit i en politisk utsatt ställning. Mercedes-Benz är enligt lag skyldiga att göra en fördjupad kontroll för att undersöka huruvida kunder är PEP-kunder.

Hur går jag tillväga för att identifiera mig online vid en kreditprövning?

Hur går jag tillväga för att identifiera mig online vid en kreditprövning?

Mercedes-Benz använder sig av BankID för att identifiering vid en kreditansökan.

Vad betyder egentligen svaren "Positiv", "Avvaktande" och "Negativ" från kreditprövningen?

Vad betyder egentligen svaren "Positiv", "Avvaktande" och "Negativ" från kreditprövningen?

Vid ”Positivt” besked: ditt kontrakt skickas direkt dig via e-mail för elektronisk signatur (BankID). Vid "Avvaktande" besked: du får ett mejl som berättar att vi behandlar din ansökan och återkommer till dig inom kort. Ett ”Negativt” besked innebär att vi ej kan erbjuda dig finansiering – du får ett meddelande om detta direkt i Online Store.

När jag gjort klart kreditprövningen blev jag informerad att bilen inte längre är tillgänglig. Hur går jag tillväga?

När jag gjort klart kreditprövningen blev jag informerad att bilen inte längre är tillgänglig. Hur går jag tillväga?

En bil i Online Store reserveras först när vi ingått ett avtal med dig. Om du skulle få ett meddelande om att bilen inte längre är tillgänglig, vänligen kontakta Mercedes-Benz kundtjänst så hjälper de dig vidare.

Länken jag fått via e-mail för att signera det finansiella kontraktet fungerar inte längre. Hur går jag tillväga?

Länken jag fått via e-mail för att signera det finansiella kontraktet fungerar inte längre. Hur går jag tillväga?

Om länken inte fungerar längre kan det bero på att tidsfristen gått ut. Vänligen kontakta Mercedes-Benz kundtjänst så hjälper de dig vidare.

Hur signerar jag mitt leasing- eller finansieringsavtal?

Hur signerar jag mitt leasing- eller finansieringsavtal?

Så fort du har fått en godkänd kreditansökan skickas ditt leasing- eller finansieringskontrakt till dig via e-mail där du ombes skriva under kontraktet elektroniskt (BankID). Kontraktet skickas därefter till Mercedes-Benz för slutbehandling. Notera att du också kommer bli ombedd att underteckna ett leveransgodkännande när du hämtar ut din bil hos din förvalda Mercedes-Benz agent.

Har jag rätt att ångra mitt finansiella kontrakt?

Har jag rätt att ångra mitt finansiella kontrakt?

När ditt finansiella kontrakt är signerat är beställningen bekräftad och därmed bindande. Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, som börjar gälla från och med att du mottagit din bil. Vänligen notera att Mercedes-Benz kan komma att debitera dig i efterhand om bilen under denna tid använts onormalt mycket eller om bilen fått någon skada vilket minskat bilen värde. Du hittar mer information om returrätt i våra Allmänna villkor.

Är det möjligt att ändra personuppgifter i mitt leasing- eller finansieringsavtal efter att avtalet är signerat?

Är det möjligt att ändra personuppgifter i mitt leasing- eller finansieringsavtal efter att avtalet är signerat?

Du kan alltid ändra personuppgifter i ditt leasing- eller finansieringsavtal genom att kontakta Mercedes-Benz kundtjänst.

Vart hittar jag mina signerade leasing- eller finansieringsavtal?

Vart hittar jag mina signerade leasing- eller finansieringsavtal?

Så fort du skrivit under ditt leasing- eller finansieringsavtal elektroniskt så skickas en kopia till din e-mailadress via en säker länk. Du kan också i efterhand kontakta Mercedes-Benz kundtjänst som kan delge dig ditt kontrakt.


BETALNING


BETALNING

Hur går jag tillväga för att betala kontantinsatsen?

Hur går jag tillväga för att betala kontantinsatsen?

Leasingkontrakt:
Du kommer att få information gällande kontantinsats några dagar innan du ska hämta upp din bil hos din utvalda Mercedes-Benz agent. Efter att kontraktet aktiverats (vilket sker dagen då du hämtar ut din bil), så kommer en faktura skickas till dig med beloppet du skall betala.

Finansieringskontrakt:
Du kommer att få en faktura via e-mail från Mercedes-Benz där bilens totala belopp visas. På fakturan kommer det framgå vilket belopp du ska betala som en första kontantinsats. Du kommer att få denna faktura och information några dagar innan bilen skall hämtas upp hos din utvalda Mercedes-Benz agent. Notera att det enbart är den första kontantbeloppet som skall betalas (dvs inte beloppet för hela bilen).

Hur sker mina månatliga betalningar för min leasing eller finansiering?

Hur sker mina månatliga betalningar för min leasing eller finansiering?

Vid både leasing och finansiering sker de månatliga betalningarna via direktbetalning (faktura eller e-faktura) till Mercedes-Benz Finans.


LEVERANS


LEVERANS

Hur går det till rent praktiskt för att få min bil som jag beställt i Online Store?

Hur går det till rent praktiskt för att få min bil som jag beställt i Online Store?

Du väljer vilken Mercedes-Benz agent som du vill hämta upp din bil från. Du kan boka tid för att hämta din bil direkt med din Mercedes-Benz agent.

Vem gör en nybilsregistreringen av min nya bil?

Vem gör en nybilsregistreringen av min nya bil?

Din förvalda Mercedes-Benz agent kommer att registrera din nya bil.

Vilka dokument behöver jag ha med mig när jag hämtar ut min nya bil?

Vilka dokument behöver jag ha med mig när jag hämtar ut min nya bil?

Du måste ha med dig giltig legitimation (ID-kort, körkort eller pass) för att din Mercedes-Benz agent ska kunna lämna ut din nya bil. Om du skulle vilja att någon annan hämtade ut din nya bil åt dig behövs en fullmakt. Därtill behövs också en giltig legitimation på den person som hämtar ut bilen.

Kan jag få min nya bil levererad till ett annat land än Sverige?

Kan jag få min nya bil levererad till ett annat land än Sverige?

Du kan beställa din bil från var som helst i världen. Dock måste överlämningen av din nya bil ske hos någon av Mercedes-Benz agenter i Sverige.


ÅNGRA BESTÄLLNING


ÅNGRA BESTÄLLNING

Kan jag avboka min beställning jag gjort i Online Store?

Kan jag avboka min beställning jag gjort i Online Store?

Ja, du har rätt av avboka din bil som du har beställt online. Mercedes-Benz kräver ingen förklaring till din avbokning. Om din bil redan har blivit levererad och upphämtad, så har du fortfarande rätt att återlämna din bil inom 14 dagar från dagen du hämtade ut bilen. Vänligen notera att Mercedes-Benz kan komma att debitera dig i efterhand om bilen under denna tid använts onormalt mycket eller om bilen fått någon skada vilket minskat bilen värde. Du hittar mer information om returrätt i våra Allmänna villkor.

Måste jag ange en orsak till om jag väljer att avboka min beställning jag gjort i Online Store?

Måste jag ange en orsak till om jag väljer att avboka min beställning jag gjort i Online Store?

Nej, du behöver inte ange en orsak till din avbokning.

Har jag rätt att lämna tillbaka bilen även om jag har använt den?

Har jag rätt att lämna tillbaka bilen även om jag har använt den?

Ja, du har rätt att lämna tillbaka bilen inom 14 dagar från dagen du hämtade ut din bil. Vänligen notera att Mercedes-Benz kan komma att debitera dig i efterhand om bilen under denna tid använts onormalt mycket eller om bilen fått någon skada vilket minskat bilen värde. Du hittar mer information om returrätt i våra Allmänna villkor.

Hur kan jag avboka min beställning jag gjort i Online Store?

Hur kan jag avboka min beställning jag gjort i Online Store?

Du kan avboka den beställning du gjort i Online Store genom att skicka brev eller mejl. En ångerblankett hittar du här.

Kommer jag debiteras om jag väljer att avboka min beställning i Online Store och vad kommer att återbetalas?

Kommer jag debiteras om jag väljer att avboka min beställning i Online Store och vad kommer att återbetalas?

Nej, du kommer inte att debiteras för din avbokning. Men om du använt bilen onormalt mycket eller om bilen fått någon skada vilket minskat bilen värde, så kommer du att debiteras mellanskillnaden. Således kommer Mercedes-Benz återbetala dig samtliga betalningar om bilens värde ej minskat.

Måste jag separat avboka leasingskontraktet eller finansieringskontraktet som jag ingick när jag beställde min bil?

Måste jag separat avboka leasingskontraktet eller finansieringskontraktet som jag ingick när jag beställde min bil?

Nej, ditt leasingkontrakt eller finansieringskontrakt upphävs om du väljer att lämna tillbaka den bil du beställt i Online Store.

Hur snabbt kommer jag att bli återbetald om jag väljer att avboka min beställning?

Hur snabbt kommer jag att bli återbetald om jag väljer att avboka min beställning?

Vi kommer att återbetala samtliga belopp du lagt ut inom 14 dagar, förutsatt att bilen har blivit återlämnad.

Kommer bilen att inspekteras vid en återlämning?

Kommer bilen att inspekteras vid en återlämning?

Ja, din Mercedes-Benz agent kommer att utföra en grundlig inspektion när bilen lämnas tillbaka. Mercedes-Benz agenten kommer att fylla i en fordonsinspektionsrapport som kommer att ligga till grund för beslut huruvida bilen har minskat i värde.


KONTO OCH PERSONDATA


KONTO OCH PERSONDATA

Vart hittar jag Allmänna villkor och Sekretesspolicy?

Vart hittar jag Allmänna villkor och Sekretesspolicy?

Du hittar våra Allmänna villkor här och vår Sekretesspolicy här

Använder Mercedes-benz cookies?

Använder Mercedes-benz cookies?

Ja, vi använder cookies för att förbättra användarvänligheten i Online Store. Genom att besöka vår hemsida accepterar du cookies. Vänligen se ytterligare information om hur vi använder cookies i vår Sekretesspolicy: (länk). Notera att du kan ändra dina cookies-inställningar i din webbläsare.

Är den personliga data jag tillhandahåller till Online Store säker?

Är den personliga data jag tillhandahåller till Online Store säker?

Ja, den data du tillhandahåller Online Store är säker då all data överförs via säker internetuppkoppling (https).


ÖVRIGT


ÖVRIGT

Vem hjälper mig om jag har frågor om min beställning från Online Store?

Vem hjälper mig om jag har frågor om min beställning från Online Store?

I vår kundtjänst finns experter från Mercedes-Benz tillgängliga om du har frågor gällande din beställning från Online Store. Dessutom kan du vända dig till din valda Mercedes-Benz agent som hjälper dig vidare.

Vem kan jag kontakta om jag får problem med min nya bil?

Vem kan jag kontakta om jag får problem med min nya bil?

Om du får problem med din nya bil, vänligen vänd dig till den Mercedes-Benz agent där du hämtade ut din bil. Din agent kan då hjälpa dig att inspektera bilen.

Vilken service gäller om jag får problem med min nya bil som jag beställt via Online Store?

Vilken service gäller om jag får problem med min nya bil som jag beställt via Online Store?

För servicerelaterade frågor, vänligen kontakta din Mercedes-Benz agent eller vår kundtjänst via telefon eller e-mail (cs.swe@cac.Mercedes-Benz.com). Öppettider: 08:00–20:00, måndag–fredag.

Bra att veta


Information och villkor

Ytterligare information om finansiering och köpvillkor.

Bra att veta


Information och villkor

Ytterligare information om finansiering och köpvillkor.