Komfort

Denna komfort – speciell för en bil. Banbrytande för en elektrisk.

Bilden visar interiören i EQS från Mercedes-EQ.

Kläm och känn på EQS.

Välkommen in.
Välkommen in.
Bilden visar EQS från Mercedes-EQ.

Fortfarande intresserad av att lära känna EQS lite bättre?

Boka provkörning nu.
Boka provkörning nu.
Konfigurera nya EQS

Har du övertygats av höjdpunkterna i nya EQS?

Upptäck fler detaljer i konfiguratorn.
Upptäck fler detaljer i konfiguratorn.
EQS

Vill du veta mer om nya EQS?

Fyll i formuläret nedan om du är intresserad av mer information, få ett erbjudande eller provköra nya EQS när det blir möjligt.

Fyll i formuläret nedan om du är intresserad av mer information, få ett erbjudande eller provköra nya EQS när det blir möjligt.

EQS 350: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 16,4-20,0; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.

EQS 450+: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 15,6-19,8; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.

EQS 580 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 18,3-21,2; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.<p>Strömförbrukning och räckvidd har fastställts i enlighet med förordning 2017/1151/EU.</p>

Automatiska komfortdörrar


Vilken annan bil håller upp dörren åt dig?

Dörrarna på nya EQS är inga vanliga dörrar. De är komfortdörrar. En lätt beröring från din sida räcker för att de ska öppnas. Om inget är i vägen, förstås. Komfortdörrarna känner nämligen av hinder på samma sätt som de öppnas – automatiskt.

Automatiska komfortdörrar


Vilken annan bil håller upp dörren åt dig?

Dörrarna på nya EQS är inga vanliga dörrar. De är komfortdörrar. En lätt beröring från din sida räcker för att de ska öppnas. Om inget är i vägen, förstås. Komfortdörrarna känner nämligen av hinder på samma sätt som de öppnas – automatiskt.

Bilden visar de automatiska komfortdörrarna på EQS från Mercedes-EQ.
Videon åskådliggör funktionen hos de automatiska komfortdörrarna på EQS från Mercedes-EQ.
Titta igen

Automatiska komfortdörrar finns från XXX.

EQS 350: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 16,4-20,0; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.

EQS 450+: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 15,6-19,8; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.

EQS 580 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 18,3-21,2; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.<p>Strömförbrukning och räckvidd har fastställts i enlighet med förordning 2017/1151/EU.</p>

Komfort i kupén


Otrolig stillhet. Och fler komforthöjdpunkter.

Det som utgör den speciella komforten i EQS från Mercedes-EQ är till en början osynligt: den särskilt framtagna elplattformen. Den möjliggör inte bara generösa utrymmen i kupén, utan bidrar i kombination med olika åtgärder för dämpning av fartljuden även till ett särskilt lugn. Så luta dig tillbaka och njut av en komfort som sätter nya standarder.

Komfort i kupén


Otrolig stillhet. Och fler komforthöjdpunkter.

Det som utgör den speciella komforten i EQS från Mercedes-EQ är till en början osynligt: den särskilt framtagna elplattformen. Den möjliggör inte bara generösa utrymmen i kupén, utan bidrar i kombination med olika åtgärder för dämpning av fartljuden även till ett särskilt lugn. Så luta dig tillbaka och njut av en komfort som sätter nya standarder.

Drag horizontally
  • Das Bild veranschaulicht das MBUX High-End Fond-Entertainment System des EQS von Mercedes-EQ.

    Kontor och vardagsrum. I ett.

    Förstklassig underhållning: Det får du via två högupplösta 29,5 cm (11,6 tum) stora displayer. Det innebär att du även bak i bilen får den fullständiga MBUX-upplevelsen med direktåtkomst till bilens funktioner. Handhavandet sker med hjälp av pekfunktioner eller röstkommandon.

  • Das Bild zeigt das Sitzkomfort-Paket des EQS von Mercedes-EQ.

    Kom fram avslappnad.

    Sitt som på moln i baksätet: Multikontursätena främjar inte bara ergonomin. de är också utrustade med massageprogram som antingen piggar upp eller får dig att slappna av. Och en sann lisa för själen – särskilt under kalla dagar – är sätesvärme Plus med sin snabba verkan.

  • Das Bild zeigt das Fondsitz-Paket des EQS von Mercedes-EQ.

    Vila och ladda batterierna. Samtidigt.

    Förvandla utrymmet bak i bilen till en salong för välbefinnande där du kan uppleva imponerande sittkomfort med eldriven justering av ryggstöd och sätesklimatisering. Komfortarmstödet bidrar till en avkopplande resa – inte minst tack vare dubbel dryckeshållare och integrerad induktiv laddningsmöjlighet.

Bilden visar baksätet i EQS från Mercedes-EQ.
  • MBUX High-End underhållningspaket i baksätet

  • Säteskomfortpaket för baksätet

  • Baksätespaket

Drag horizontally
  • Das Bild veranschaulicht die Funktion des ENERGIZING AIR CONTROL Plus des EQS von Mercedes-EQ.

    Andas in och koppla av.

    Även vad gäller luftkvaliteten i kupén har man tagit utvecklingen ett steg längre i EQS. Det nya HEPA-findammfiltret (High Efficiency Particulate Air) kan rena inströmmande luft från småpartiklar som pollen och findamm med en effektivitet på upp till 99,65 %, samt neutralisera obehaglig lukt. ENERGIZING AIR CONTROL PLUS får dig att må ännu bättre i bilen.

  • Das Bild zeigt die aktive Ambientebeleuchtung des EQS von Mercedes-EQ.

    Stämningen bestämmer du. Ljuset hjälper dig.

    Med den aktiva panelbelysningen upplever du ett tekniskt steg framåt. Den förenar estetik med innovativ förarinformation och utökade funktioner. Det sker genom att runtomgående ljuslister och paneler förenas i en extra ljusnivå som även integrerar och visuellt stöder körhjälpsystemen.

  • Das Bild zeigt Fahrer und Beifahrer Multikontursitze des EQS von Mercedes-EQ.

    En skön massage är aldrig fel.

    Skräddarsydda och supersköna: De här sätena ger massor av inställningsmöjligheter och flera olika komfortfunktioner. Tack vare ergonomiska detaljer får du en sätesposition som passar perfekt. Innovativa sidokuddar ger ett stadigt sidostöd. Den sköna massageeffekten gör varje körning till en bekväm upplevelse.

  • Das Bild veranschaulicht das Akkustik Komfort Paket des EQS von Mercedes-EQ.

    Tystare än din vardag någonsin kan vara.

    Tack vare omfattande åtgärder för ljudisolering upplever du ljudkomfort på högsta nivå i kupén. Till den lugna atmosfären bidrar bland annat särskilt akustikskum och chassikomponenter med mycket begränsade vibrationer.

Bilden visar kupén i EQS från Mercedes-EQ.
  • ENERGIZING AIR CONTROL PLUS

  • Aktiv panelbelysning

  • Multikontursäten fram

  • Akustikkomfortpaket

Åkkomfortens höjdpunkter


Nya EQS definierar åkkomfort på ett spännande nytt sätt.

Nya EQS är inte vilken bil som helst. EQS är bilen som definierar åkkomfort på ett kompromisslöst nytt sätt. Sätt dig i den och upptäck det nya lugnet och den moderna premiumkänslan.

Åkkomfortens höjdpunkter


Nya EQS definierar åkkomfort på ett spännande nytt sätt.

Nya EQS är inte vilken bil som helst. EQS är bilen som definierar åkkomfort på ett kompromisslöst nytt sätt. Sätt dig i den och upptäck det nya lugnet och den moderna premiumkänslan.

Bilden visar åkkomforten i EQS från Mercedes-EQ.
    Bilden visar luftfjädringen AIRMATIC i EQS från Mercedes-EQ.

    AIRMATIC

    Luftfjädringen AIRMATIC ger enastående rullkomfort även på ojämnt underlag. Fordonsnivån varierar i förhållande till hastigheten. Det kan öka räckvidden vid snabb körning. En praktisk finess är att bilens nivå regleras beroende på lastningen.

    Bilden visar styrinrättningen för bakaxeln för EQS från Mercedes-EQ.

    Styrinrättning för bakaxel

    EQS har som standard en styrinrättning för bakaxeln med upp till 4,5° styrvinkel, vilket ger bilen ännu bättre väghållning och högre körstabilitet i höga hastigheter samt en avsevärt ökad smidighet. I hastigheter under 60 km/h förkortas axelavståndet således virtuellt och EQS blir ännu smidigare att köra. Såväl manöverkörning som parkeringsförlopp underlättas avsevärt tack vare den betydligt minskade vänddiametern, vilket gäller i särskilt hög grad för den variant av styrinrättningen för bakaxeln som har upp till 10° styrvinkel (tillval).

    Bilden visar DISTRONIC PLUS-paketet till EQS från Mercedes-EQ.

    Körhjälpspaket Plus

    Tack vare de moderna och intelligent sammankopplade sensorsystemen kan du njuta av alla fördelar med delautomatisk körning. Flera assistenter hjälper dig beroende på situation, varnar vid risk för kollision och ingriper vid behov – vilket både du och andra trafikanter vinner på. DISTRONIC PLUS-paketet ingår i tillvalet Advanced-Plus-paket.

    Bilden visar fyrhjulsdriften 4MATIC i EQS från Mercedes-EQ.

    Fyrhjulsdrift 4MATIC

    En elmotor på fram- och en elmotor på bakaxeln omvandlar elektrisk till mekanisk energi och ger imponerande framdrivning. Driftstrategin för drivkomponenterna ser till att effekten alltid finns där den behövs – effektivt och nästan ljudlöst. Det medför även en steglöst arbetande 4MATIC med utmärkt traktion i alla kör- eller vädersituationer.

    EQS 350: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 16,4-20,0; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.

    EQS 450+: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 15,6-19,8; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.

    EQS 580 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 18,3-21,2; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.<p>Strömförbrukning och räckvidd har fastställts i enlighet med förordning 2017/1151/EU.</p>

    Digitalt ljus


    Ljuset blir digitalt.

    Banbrytande: Upptäck den digitala strålkastartekniken i nya EQS från Mercedes-EQ. Den förenar de beprövade funktionerna hos MULTIBEAM LED-strålkastarna med en innovativ högupplöst ljusteknik.

    Digitalt ljus


    Ljuset blir digitalt.

    Banbrytande: Upptäck den digitala strålkastartekniken i nya EQS från Mercedes-EQ. Den förenar de beprövade funktionerna hos MULTIBEAM LED-strålkastarna med en innovativ högupplöst ljusteknik.

    Bilden visar ljusfunktionerna hos DIGITAL LIGHT.
    Filmen visar belysningsfunktionerna hos DIGITAL LIGHT.
    Titta igen

    Alla projiceringsfunktioner är avhängiga av lokala registreringsbestämmelser. För närvarande finns de i begränsad omfattning i USA, EU, Kina och gulfstaterna.