Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

Intar startblocken med stil.

Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

Intar startblocken med stil.

  • Exteriör

    Närbild underifrån av fronten på Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Unikt designad front med gallerlöst luftintag.

    Bilden visar Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ från sidan framifrån.

    Uttrycksfull exteriör: Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Närbild av AMG-lättmetallfälgar till Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    De 48,3 cm (19 tum) stora AMG lättmetallfälgarna omges av breddade främre stänkskärmar.

    Bilden visar en bakifrånvy av Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Bakdiffusor med tre fenor och kromade dubbla slutrör.

    Bilden visar bakljusen hos Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ med kristalldesign.

    Karakteristiska baklyktor i LED-teknik med kristalldesign

    Bilden visar en detaljvy av bakluckan på Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Uttrycksfull AMG-exteriör.

    Uttrycksfull AMG-exteriör.

    Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ ger ett självsäkert och dynamiskt intryck. Tonen sätts genom dess unikt designade front med powerdomes på motorhuven, frontspoiler i jet-wing-design och gallerlösa luftintag, som gör tekniken bakom synlig. Ytterligare uttrycksfulla designelement drar blickarna till sig. Det är exempelvis AMG sidokjolar, en spoilerkant i bilens kulör, en bakdiffusor med tre fenor och dubbla slutrör i högblank krom.

  • Interiör

    Huvudkvarter

    Bilden visar en vy från förarsidan av kupén i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Exklusiv atmosfär: Fina material och sportiga detaljer.

    Bilden visar interiören hos Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    AMG Performance-ratt med 12-timmarsmarkering präglar förarplatsen.

    Närbild av mittkonsolen till Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Manufakturkaraktär: Analog klocka i IWC-design och högklassig pianolackdesign.

    Bilden visar AMG stolarna fram.

    En unik miljö med AMG stolar klädda i nappa.

    Bilden visar en vy av baksätet i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ från passagerarsidan.

    Generöst baksäte med ett sportigt exklusivt kvalitetsintryck.

    Bilden visar en detaljvy av kombiinstrumentet i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Allt under kontroll med AMG-kombiinstrumentet.

    Huvudkvarter

    I gränsområden krävs full kontroll. Interiören i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ är utformad så att alla komponenter bidrar till den högdynamiska upplevelsen.

    AMG Performance ratten och AMG stolarna med optimerat sidostöd och AMG emblem på framstolarna ger en sportigt exklusiv atmosfär i kupén. Allt för att du ska uppleva Driving Performance i dess renaste form.

  • Teknik

    Teknik på sportbilsnivå.

    Bilden visar den frilagda drivlinan i Mercedes-AMG E 63 4MATIC+.

    Konstruerad för kördynamik: Drivlinan i E 63 4MATIC+.

    Bilden visar en frilagd AMG 4,0-liters V8-biturbomotor.

    AMG 4,0-liters V8-biturbomotor med xx kW och xx Nm vridmoment.

    Bilden visar ett frilagt AMG-sportchassi.

    Det adaptiva AMG sportchassit baserat på AIR BODY CONTROL.

    Bilden visar den frilagda fyrhjulsdriften i AMG Performance 4MATIC+.

    Ett med vägen: Fyrhjulsdriften AMG Performance 4MATIC+.

    Bilden visar ett frilagt och omkopplingsbart AMG Performance-avgassystem.

    Välljudande V8-sound: AMG Performance-avgassystem med spjällstyrning.


    Bilden visar en friställd automatväxellåda AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.

    Tekniskt konstverk: Automatväxellådan AMG SPEEDSHIFT MCT 9G.

    Teknik på sportbilsnivå.

    AMG 4,0-liters V8-biturbomotorn till Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ är nära besläktad med den motor som åstadkommer en hisnande framåtdrivning i Mercedes-AMG GT.

    Motorn med finfina xx kW (xx hk) och xx Nm<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p> ger en enastående gasrespons och hög effektivitet. Den som vill nå målet måste lägga kraften där den bäst behövs. Precis som fyrhjulsdriften AMG Performance 4MATIC+ med variabel vridmomentsfördelning, som sträcker sig från fyrhjulsdrift till ren bakhjulsdrift. Resultatet blir ett utmärkt hjulgrepp som anpassas efter situationen och även en optimal kraftöverföring från sportväxellådan AMG SPEEDSHIFT MCT 9G till vägen.

    AMG sportchassit baserar på AIR BODY CONTROL+ och med sina tre luftkammare och tre olika lägen ger det en stor spridning mellan komfort och dynamik.