Prestanda

Upplev AMG Driving Performance med alla sinnen i nya AMG GT Roadster.

Modeller


Ta reda på mer om de olika modellerna för Mercedes-AMG GT Roadster.

Modeller


Ta reda på mer om de olika modellerna för Mercedes-AMG GT Roadster.

  • Mercedes-AMG GT Roadster

    Mercedes-AMG GT Roadster

    Mercedes-AMG GT Roadster

    Mercedes-AMG GT Roadster är livsstil och sportighet i perfekt förening. Maxhastigheten på 302 km/h och accelerationen från 0 till 100 km/h på 4,0 sekunder låter dig välja mellan maffig prestanda och avslappnad körning efter behag. Till höjdpunkterna i Mercedes-AMG GT Roadster hör AMG sportchassit, det aktiva luftregleringssystemet och den högklassiga inredningen.

    Bilden visar den markanta fronten på Mercedes-AMG GT Roadster i full karriär.
    Bilden visar Mercedes-AMG GT Roadster i fågelperspektiv.
    Bilden visar Mercedes-AMG GT Roadster från sidan när suffletten fälls ned.

    350 kW (476 hk)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    Nominell effekt

    Upp till

    630 Nm

    vridmoment

  • Mercedes-AMG GT S Roadster

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Mercedes-AMG GT S Roadster.

    Den redan enastående prestandan hos Mercedes-AMG GT Roadster höjs ännu ett snäpp hos GT S. 4,0-liters AMG V8-biturbomotorn med 384 kW (522 hk)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p> och 670 Nm har 34 kW (46 hk) högre effekt än Mercedes-AMG GT. AMG RIDE CONTROL chassiet kan ställas in i tre lägen – från komfortbetonat till sportigt stramt. Roadstern gör 0 till 100 km/h på 3,8 sekunder och kan nå en topphastighet på 308 km/h.

    384 kW (522 hk)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    Nominell effekt

    Upp till

    670 Nm<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    vridmoment

    Bilden visar den markanta fronten på en Mercedes-AMG GT S Roadster i full karriär genom en kurva.
    Bilden visar det markanta bakpartiet hos Mercedes-AMG GT S Roadster under en färd genom natten.
    Bilden visar Mercedes-AMG GT S Roadster från sidan med öppen förardörr.
  • Mercedes-AMG GT C Roadster

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster.

    Mercedes-AMG GT C Roadster är det mest intensiva sättet att uppleva en sportbil. Njutningen vid öppen körning är gränslös och den imponerande prestandan garanterar hundra procent körglädje. Maxhastigheten på 316 km/h och accelerationen från 0 till 100 km/h på 3,7 sekunder rör sig mot fysikens gränsområden. Till höjdpunkterna hör AMG bakaxelstyrningen, AMG RIDE CONTROL chassit och det distinkta bakpartiet.

    Bilden visar den markanta fronten på en Mercedes-AMG GT C Roadster i full fart.
    Bilden visar interiören hos Mercedes-AMG GT C Roadster.
    Bilden visar en Mercedes-AMG GT C Roadster i full karriär.

    410 kW (557 hk)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    Nominell effekt

    Upp till

    680 Nm<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    vridmoment

  • Mercedes-AMG GT R Roadster

    Mercedes-AMG GT R Roadster.

    Mercedes-AMG GT R Roadster.

    Den bästa kombinationen av skönhet och odjur: Mercedes-AMG GT R Roadster förenar expressiv design med en frihetsälskande livsstil. Med V8-biturbomotorn på hela 430 kW (585 hk)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>, det inställbara chassit med aktiv styrinrättning för bakaxeln, den aktiva aerodynamiken och den intelligenta lättviktskonstruktionen är denna modeller i endast 750 exemplar det nya flaggskeppet för exklusiva prestanda.

    430 kW (585 hk)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    Nominell effekt

    Upp till

    700 Nm<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    vridmoment

    Bilden visar Mercedes-AMG GT R Roadster.
    Bilden visar Mercedes-AMG GT R Roadster.
    Bilden visar Mercedes-AMG GT R Roadster.

Mercedes-AMG GT Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,1 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 275 - 279 g/km
Mercedes-AMG GT C Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 292 - 293 g/km
Mercedes-AMG GT S Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,2 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 276 - 279 g/km
Mercedes-AMG GT R Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 – 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 291 - 292 g/km
<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

Köregenskaper


När bilkörning blir en livsstil

Motor, chassi, växellåda – Mercedes-AMG GT Roadster är byggd för topprestationer.

Köregenskaper


När bilkörning blir en livsstil

Motor, chassi, växellåda – Mercedes-AMG GT Roadster är byggd för topprestationer.

Utforska drivningen och kördynamiken hos Mercedes-AMG GT Roadster.

AMG avgassystem

Det nervkittlande V8-ljudet signerat AMG blir extra påtagligt vid acceleration. I konstant hastighet är ljudet mer återhållsamt. Två integrerade kromade slutrör avrundar helhetsintrycket.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

Den 7-stegade dubbelkopplingsväxellådan fascinerar med blixtsnabba växlingstider och nervkittlande mellangas. Körprogramsväljare DYNAMIC SELECT ger dig även komfortinriktade körprogram för avspänd och bränsleoptimerad körning.

Dubbelkopplingsväxellådan består av två växellådsdelar, där den ena överför dragkraften till hjulen medan den andra väljer nästa växel. Det bäddar för spontana växlingsförlopp och extremt korta växlingstider.

Momentrör

Frontmittmotorn utgör en fast enhet med dubbelkopplingsväxellådan. De båda komponenterna är sammansatta med hög böj- och vridstyvhet via ett momentrör.

I bilens inre roterar en extremt lätt och torsionsstyv drivaxel i kolfiber som överför effekten från den 4,0-liters V8-biturbomotorn till AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, vilken i sin tur omvandlar kraften till körglädje som tar andan ur dig.

AMG sportchassi

Inom motorsporten används dubbla tvärlänkar med framgång, och konstruktionen gör även AMG sportchassit redo för racingbanan.

De dubbla tvärlänkarna ger en enastående dynamik i sidled, körstabilitet vid höga hastigheter och en enastående kontroll vid yttre påverkan såsom sidvind, ojämnheter i vägen eller skiftande friktion.

AMG V8-biturbomotor

AMG:s 4,0-liters V8-biturbomotor ger upp till 350 kW (476 hk) och ett maximalt vridmoment på 630 Nm. Minst lika imponerande är motorns torrvikt, som endast uppgår till 245 kg.

Vevhuset är tillverkat i aluminium, vilket ger hög hållfasthet i kombination med låg vikt. De båda turboaggregaten är monterade extremt kompakt mellan cylinderbankarna. Resultatet av det hela är en oöverträffad gasrespons, ett imponerande bottendrag redan på låga varv och lägre utsläppsvärden.

AMG RIDE CONTROL-chassi

Vill du glida gatan fram eller hellre trampa gasen i botten? Chassit anpassar sig efter dina önskemål med en knapptryckning.

Comfort ger dig en väl avvägd dämparkarakteristik och Sport och Sport+ förmedlar en stramare sättning vid sportig körning. Valet är ditt!

Mercedes-AMG GT Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,1 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 275 - 279 g/km
Mercedes-AMG GT C Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 292 - 293 g/km
Mercedes-AMG GT S Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,2 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 276 - 279 g/km
Mercedes-AMG GT R Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 – 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 291 - 292 g/km
<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

Bilens arkitektur


En fordonsarkitektur för maximala prestanda

Konstruktion för passion: Arkitekturen hos Mercedes-AMG GT Roadster bäddar för prestanda på racingnivå.

Bilens arkitektur


En fordonsarkitektur för maximala prestanda

Konstruktion för passion: Arkitekturen hos Mercedes-AMG GT Roadster bäddar för prestanda på racingnivå.

  • Väggrepp

    Mästare med grepp om situationen

    Mästare med grepp om situationen

    Drivlinan med transaxelkonstruktion ger en viktfördelning som främjar traktionen: 47 % på framaxeln och 53 % på bakaxeln. AMG differentialspärren på bakaxeln förbättrar greppet och bidrar till att förhindra att det inre drivhjulet slirar i en kurva – särskilt vid ett sportigt körsätt.

    Transaxelkonstruktionen hos Mercedes-AMG GT Roadster bäddar för ett optimalt väggrepp – särskilt vid ett sportigt körsätt.

    47 / 53

    Perfekt balans med tyngden på bakaxeln

    Mercedes-AMG GT Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: XX,X l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: XXX g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”NEDC-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 1 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 692/2008/EG.</p>

  • Dynamik i sidled

    Alltid en mästare

    Torrsumpssmörjningen sänker bilens tyngdpunkt och ger Mercedes-AMG GT Roadster en enastående dynamik i sidled.

    Alltid en mästare

    Torrsumpssmörjningen sänker bilens tyngdpunkt och bäddar därmed för en enastående dynamik i sidled. AMG RIDE CONTROL-chassit som kan ställas in i tre nivåer och den optimerade aerodynamiken ger Mercedes-AMG GT Roadster stabila och harmoniska köregenskaper – även när gränserna utmanas. Aluminiumkonstruktionen ger en extremt styv kaross för bästa tänkbara dynamik i sid- och längsled och för en optimal styrprecision.

    Mercedes-AMG GT S Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: XX,X l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: XXX g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”NEDC-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 1 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 692/2008/EG.</p>

  • Aerodynamik

    Optimal aerodynamik.

    Optimerad underredesinklädnad som riktar luften från oljekylaren och förbättrar luftströmmen till den bakre diffusorn.
    Det aktiva luftregleringssystemet nedtill på frontspoilern bäddar för en enastående aerodynamik hos Mercedes-AMG GT Roadster.

    Optimal aerodynamik.

    Aerodynamiken hos Mercedes-AMG GT har utvecklats med vår stora erfarenhet från motorsporten och hjälper föraren att köra både dynamiskt och säkert. Det ger aerodynamisk stabilitet, lågt luftmotstånd och säkerställer en tillräcklig kylning och luftförsörjning av alla komponenter. AIRPANEL i frontspoilern och bakvingen som fälls ut elektriskt anpassar aktivt aerodynamiken efter körsituationen.

Mercedes-AMG GT Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,1 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 275 - 279 g/km
Mercedes-AMG GT C Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 292 - 293 g/km
Mercedes-AMG GT S Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,2 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 276 - 279 g/km
Mercedes-AMG GT R Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 – 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 291 - 292 g/km
<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

AMG högprestandabromssystem med keramiska bromsskivor


Bromsprestanda som på racingbanan – med teknik från AMG.

AMG högprestandabromssystem med keramiska bromsskivor


Bromsprestanda som på racingbanan – med teknik från AMG.

Bromsskivorna i AMG högprestandabromssystemet i Mercedes-AMG GT Roadster presenteras på en vägg.

Bromsskivorna i kolfiberförstärkt keramik är extremt hållfasta och dessutom 40 procent lättare än konventionella bromsskivor i kompositmaterial. Fördelarna är många: längre livslängd, kortare bromssträcka, exakt tryckpunkt och optimal livslängd.

Mercedes-AMG GT Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,1 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 275 - 279 g/km
Mercedes-AMG GT C Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 292 - 293 g/km
Mercedes-AMG GT S Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,2 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 276 - 279 g/km
Mercedes-AMG GT R Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 – 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 291 - 292 g/km
<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

AMG tillval


Ännu mer Driving Performance. Ännu mer GT-känsla.

AMG tillval


Ännu mer Driving Performance. Ännu mer GT-känsla.

    AMG DYNAMIC PLUS-paket

    Bilden visar interiören hos Mercedes-AMG GT Roadster med AMG DYNAMIC PLUS-paket.

    AMG DYNAMIC PLUS-paket innebär maximal körglädje och dynamik på topp. Paketet samlar flera högprestandakomponenter för ännu högre kördynamik. Det gör körupplevelsen ännu mer minnesvärd.

    COMAND Online

    Bilden visar multimediesystemet COMAND Online med AMG TRACK PACE-appen i Mercedes-AMG GT Roadster.

    COMAND Online premiumnavigation är perfekt integrerat i bilen och tar dig till målet snabbare och bekvämare. Och med Live Traffic Information och Car-to-X Communication kan du exempelvis enkelt undvika köer och få information om risker i trafiken på ett tidigt stadium.
    AMG TRACK PACE-appen är det perfekta verktyget när du vill ha en detaljerad och professionell analys av ditt körsätt. På så sätt kan du förbättra din prestation på avlysta sträckor även utan tränare och jämföra dig med andra förare. Visningen är överskådlig, intuitiv och lättförståelig. Du kan logga dina kördata för att dela dem med andra motorsportfantaster, till exempel på sociala medier.

    AMG högprestandabromssystem med keramiska bromsskivor

    Bilden visar det keramiska AMG högprestandabromssystemet på Mercedes-AMG GT Roadster.

    Tillförlitlig effekt i extrema situationer, även efter flera inbromsningar i rad: AMG högprestandabromssystem med keramiska bromsskivor har retardationsvärden som du kan lita på när det behövs. Dessutom är de lättare än vanliga bromssystem, vilket innebär lägre ofjädrad massa för ökad kördynamik och smidighet.

    Mercedes-AMG GT Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,1 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 275 - 279 g/km
    Mercedes-AMG GT C Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 292 - 293 g/km
    Mercedes-AMG GT S Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,2 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 276 - 279 g/km
    Mercedes-AMG GT R Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 – 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 291 - 292 g/km
    <p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

    Mercedes-AMG Varumärke


    The World of Driving Performance.

    Mercedes-AMG Varumärke


    The World of Driving Performance.

    Bilden visar flera Mercedes-AMG GT-modeller.

    Upplev det imponerande utbudet från Mercedes-AMG och hänge dig åt enastående Driving Performance.

    Mercedes-AMG GT Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,1 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 275 - 279 g/km
    Mercedes-AMG GT C Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 292 - 293 g/km
    Mercedes-AMG GT S Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,2 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 276 - 279 g/km
    Mercedes-AMG GT R Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 – 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 291 - 292 g/km
    <p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

    Mercedes-AMG GT Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,1 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 275 - 279 g/km
    Mercedes-AMG GT C Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 292 - 293 g/km
    Mercedes-AMG GT S Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,2 – 12,3 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 276 - 279 g/km
    Mercedes-AMG GT R Roadster: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 – 12,9 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 291 - 292 g/km
    <p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>