
Mercedes-AMG GT Roadster
Mercedes-AMG GT Roadster
Mercedes-AMG GT Roadster
Mercedes-AMG GT Roadster
Känn blodet rusa
Känn blodet rusa
Öppen körning
Öppen körning
Öppen körning
Öppen körning
Bilens design
Bilens design
Typisk AMG Driving Performance och blick mot himlen i perfekt symbios.
Bilens design
Bilens design
Typisk AMG Driving Performance och blick mot himlen i perfekt symbios.


Besinningslös sportbilsdesign
Vilken enorm attraktionskraft klassiska sportbilsproportioner har märker man tydligt på den långsträckta motorhuven och det korta, distinkta bakpartiet.
I stängt läge framhäver suffletten de harmoniska coupé-linjerna.

Ett unikum: AMG Panamericana-grillen
Frontspoilern smeker nästan asfalten och AMG Panamericana-grillen ger Mercedes-AMG GT Roadster pondus så det räcker och blir över.
De 15 vertikala stagen i högblankt krom är en hyllning till racingbilen AMG GT3.

Den långsträckta motorhuven pekar ut riktningen
Den långsträckta, framåtsträvande motorhuven med maffiga powerdomes och luftintagsgaller i mattsvart gör sportbilsentusiaster vilda av förtjusning.

Ett trimmat avslut: Det definierade bakpartiet.
Det korta, distinkta bakpartiet fulländar den dynamiska imagen. De kromade slutrören och de centrerade dim- och backljusen i LED-teknik som inom motorsporten fungerar som riktiga blickfång.

Nästan för snygg att öppna. Men bara nästan.
I stängt läge riktas uppmärksamheten mot den smakfulla tygsuffletten som är tillverkad i tre lager. Suffletten går i svart eller, som tillval, i rött respektive beige, och framhäver det lätta, puristiska uttrycket hos Mercedes-AMG GT Roadster.
En interiör som saknar motstycke
En interiör som saknar motstycke
En interiör som saknar motstycke
En interiör som saknar motstycke
Interiören för tankarna till en flygplanscockpit med bland annat de lågt placerade stolarna, mittkonsolen i V8-design och de gedigna materialen som blickfång.
Modeller
Modeller
Modeller
Modeller
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Övertygande komfort och föredömlig säkerhet
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Övertygande komfort och föredömlig säkerhet
Oavsett om du kör i rusningstrafik, i mörker eller på okända vägar så avlastas du av din Mercedes-AMG GT Roadster. Konceptet som gör varje körning i en Mercedes-Benz till en stilstudie i säkerhet stavas Mercedes-Benz Intelligent Drive. Tiden som du spenderar bakom ratten är nämligen din. Din tid för avkoppling. Din tid för återhämtning. Så att du alltid når målet – säkert och avspänt.

Statiska LED-strålkastare

COMAND Online

Nackvärmare AIRSCARF
KEYLESS-GO-paket
Systemet gör att du kan låsa upp, starta och låsa bilen med finess.

Körprogramsväljare AMG DYNAMIC SELECT
Intelligent Drive-teknik
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Prestationshöjande komfort och föredömlig säkerhet.
Intelligent Drive-teknik
Mercedes-Benz Intelligent Drive
Prestationshöjande komfort och föredömlig säkerhet.

Adaptiv Farthållare DISTRONIC

Aktiv bromsassistent

Trötthetsvarnare ATTENTION ASSIST

PRE-SAFE®-skyddssystem

Kurshållningsassistent

Dödvinkelassistent

Hastighetspåminnare inkl. registrering av trafikskyltar med förbjuden infart och förbjuden omkörning

Körprogramsväljare AMG DYNAMIC SELECT
Parkeringsassistent PARKTRONIC
Högre säkerhet vid parkering och manöverkörning

Backkamera

COMAND Online

Trafikinformation Live Traffic Information

Automatisk ljusbildsreglering

Statiska LED-strålkastare

Nackvärmare AIRSCARF

Burmester® High-End Surround Sound System

KEYLESS-GO-paket
Köregenskaper
Köregenskaper
Köregenskaper
Köregenskaper

Utforska drivningen och kördynamiken hos Mercedes-AMG GT Roadster.

AMG sportavgassystem
Det nervkittlande V8-ljudet signerat AMG blir extra påtagligt vid acceleration. I konstant hastighet är ljudet mer återhållsamt. Två integrerade kromade slutrör avrundar helhetsintrycket.

AMG SPEEDSHIFT DCT 7
Den 7-stegade dubbelkopplingsväxellådan fascinerar med blixtsnabba växlingstider och nervkittlande mellangas. Körprogramsväljare DYNAMIC SELECT ger dig även komfortinriktade körprogram för avspänd och bränsleoptimerad körning.
Dubbelkopplingsväxellådan består av två växellådsdelar, där den ena överför dragkraften till hjulen medan den andra väljer nästa växel. Det bäddar för spontana växlingsförlopp och extremt korta växlingstider.

Momentrör
Frontmittmotorn utgör en fast enhet med dubbelkopplingsväxellådan. De båda komponenterna är sammansatta med hög böj- och vridstyvhet via ett momentrör.
I bilens inre roterar en extremt lätt och torsionsstyv drivaxel i kolfiber som överför effekten från den 4,0-liters V8-biturbomotorn till den 7-stegade sportväxellådan AMG SPEEDSHIFT DCT, vilken i sin tur omvandlar kraften till körglädje som tar andan ur dig.

AMG sportchassi
Inom motorsporten används dubbla tvärlänkar med framgång, och konstruktionen gör även AMG sportchassit redo för racingbanan.
De dubbla tvärlänkarna ger en enastående dynamik i sidled, körstabilitet vid höga hastigheter och en enastående kontroll vid yttre påverkan såsom sidvind, ojämnheter i vägen eller skiftande friktion.

AMG V8-biturbomotor
AMG:s 4,0-liters V8-biturbomotor ger upp till 350 kW (476 hk) och ett maximalt vridmoment på 600 Nm. Minst lika imponerande är motorns torrvikt, som endast uppgår till 245 kg.
Vevhuset är tillverkat i aluminium, vilket ger hög hållfasthet i kombination med låg vikt. De båda turboaggregaten är monterade extremt kompakt mellan cylinderbankarna. Resultatet av det hela är en oöverträffad gasrespons, ett imponerande bottendrag redan på låga varv och lägre utsläppsvärden.
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG
Mercedes-AMG
Bilder och filmer
Bilder och filmer
Bilder och filmer
Bilder och filmer