Mercedes-AMG GT

Mercedes-AMG GT

Handcrafted by Racers

Handcrafted by Racers

Innehållet kan omfatta produkter som har ändrats i efterhand.

Bilens design


Bilens design

Mercedes-AMG GT är en motorsportsymbol som söker likasinnade. Med höga ambitioner. Fascinerande i minsta detalj. För den som drömmer om en äkta racerbil finns det ingen annan.

Bilens design


Bilens design

Mercedes-AMG GT är en motorsportsymbol som söker likasinnade. Med höga ambitioner. Fascinerande i minsta detalj. För den som drömmer om en äkta racerbil finns det ingen annan.

Modeller


Modeller

Ta reda på mer om de fascinerande Mercedes-AMG GT-modellerna.

Modeller


Modeller

Ta reda på mer om de fascinerande Mercedes-AMG GT-modellerna.

Bilden visar Mercedes-AMG GT R snett framifrån.

Mercedes-AMG GT R med AMG green hell magno-lack.

Bilden visar Mercedes-AMG GT C Edition 50 snett framifrån.

Mercedes-AMG GT C Edition 50.

Bilden visar Mercedes-AMG GT S snett framifrån.

Mercedes-AMG GT S med kolfiberapplikationer.

Bilden visar Mercedes-AMG GT snett framifrån.

Mercedes-AMG GT med lack i eldopal.

  • Mercedes-AMG GT R

    Mercedes-AMG GT R.

    Mercedes-AMG GT R.

    Odjuret på ”Gröna helvetet”, den brutala Nordslingan på Nürburgring. Mercedes-AMG GT R demonstrerar AMG:s utvecklings- och motorsportkompetens, och utökar det kördynamiska gränsområdet ytterligare – AMG-generna kan därigenom upplevas ännu intensivare. Tack vare AMG:s kompetens inom motorsport imponerar Mercedes-AMG GT R med en topphastighet på 318 km/h och accelererar från 0 till 100 km/h på bara 3,6 sekunder.

    Bilden visar Mercedes-AMG GT R bakifrån i stadsmiljö.
    Bilden visar en Mercedes-AMG GT R som kör genom en stad, sedd framifrån.
    Detaljerad bild av en smidd AMG Performance-fälg på Mercedes-AMG GT R.
    Bilden visar den långa motorhuven på Mercedes-AMG GT R.

    430 kW (585 hk)

    Nominell effekt (585 hk).

    Upp till

    700 Nm

    Vridmoment på bakaxeln.

    Mercedes-AMG GT R: Bränsleförbrukning blandad körning: 11,4 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 259 g/km<p>Angivna värden är de ”uppmätta NEDC-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 2 genomförandeförordning (EU) 2017/1153, som har beräknats i enlighet med bilaga XII i förordning (EG) nr 692/2008. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. På grund av att kontrollförfarandet enligt lag har ändrats på ett avgörande sätt kan högre värden ha angetts i bilens försäkran om överensstämmelse som har betydelse för fordonets typgodkännande och i förekommande fall fordonsskatten. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar också beroende på eventuell tillvalsutrustning.</p>

  • Mercedes-AMG GT C Edition 50

    Mercedes-AMG GT C Edition 50.

    Mercedes-AMG GT C Edition 50.

    Mercedes-AMG firar 50-årsjubileum med Edition 50 som exklusiv specialmodell av Mercedes-AMG GT C. Den breda spårvidden på bakaxeln och den aktiva AMG-bakaxelstyrningen ger maximalt sportig dynamik. Det atletiska bakpartiet och applikationer i svart krom framhäver bilens sportighet. Med en topphastighet på 317 km/h och en acceleration från 0 till 100 km/h på 3,7 sekunder imponerar Mercedes-AMG GT C Edition 50 även på tävlingsbanan.

    410 kW (585 hk)

    Nominell effekt (557 hk).

    Upp till

    680 Nm

    Vridmoment på bakaxeln.

    Bilden visar den dynamiska silhuetten hos Mercedes-AMG GT C Edition 50.
    Bilden visar det breda bakpartiet på Mercedes-AMG GT C Edition 50.
    Bilden visar Mercedes-AMG GT C Edition 50 snett framifrån.

    Mercedes-AMG GT C Edition 50: Bränsleförbrukning blandad körning: 11,4 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 259 g/km<p>Angivna värden är de ”uppmätta NEDC-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 2 genomförandeförordning (EU) 2017/1153, som har beräknats i enlighet med bilaga XII i förordning (EG) nr 692/2008. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. På grund av att kontrollförfarandet enligt lag har ändrats på ett avgörande sätt kan högre värden ha angetts i bilens försäkran om överensstämmelse som har betydelse för fordonets typgodkännande och i förekommande fall fordonsskatten. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar också beroende på eventuell tillvalsutrustning.</p>

  • Mercedes-AMG GT S

    Mercedes-AMG GT S.

    Mercedes-AMG GT S.

    Banbrytande prestanda: Med en topphastighet på 310 km/h och en acceleration från 0 till 100 km/h på 3,8 sekunder är Mercedes-AMG GT S så gott som oslagbar. AMG RIDE CONTROL-sportchassit kan ställas in i tre lägen – från komfortabelt till sportigt stramt. Fler höjdpunkter är den elektroniska AMG-differentialspärren på bakaxeln och det extra körprogrammet RACE för en inställning av bilens system som passar för tävlingskörning.

    Bilden visar bakpartiet på Mercedes-AMG GT S.
    Bilden visar Mercedes-AMG GT S snett framifrån.
    Bilden visar den dynamiska silhuetten hos Mercedes-AMG GT S.

    384 kW

    Nominell effekt (522 hk).

    Upp till

    670 Nm

    Vridmoment på bakaxeln.

    Mercedes-AMG GT S: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,4–9,6 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 219–224 g/kmMercedes-AMG GT: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,3–9,6 l/100 km | CO2-utsläpp blandad körning: 216–224 g/km. Angivna värden för bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp har beräknats enligt föreskrivna mätmetoder (§ 2, punkt 5, 6, 6a i reglerna för märkning av personbilars energiförbrukning [EnVKV] i dess gällande lydelse). Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se. Värdena varierar också beroende på fälgar/däck.

  • Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT

    Mercedes-AMG GT en är autentisk sportbil med avancerad motorsportteknik, som samtidigt fungerar i vardagen. Med en topphastighet på 304 km/h och en acceleration från 0 till 100 km/h på 4,0 sekunder är Mercedes-AMG GT perfekt för en sportig livsstil. Här kommer själva essensen av prestandamärket AMG till uttryck.

    350 kW

    Nominell effekt (476 hk).

    Upp till

    630 Nm

    Vridmoment på bakaxeln.

    Bilden visar bakpartiet på Mercedes-AMG GT.
    Bilden visar den dynamiska silhuetten hos Mercedes-AMG GT.
    Bilden visar fronten på Mercedes-AMG GT.

    Mercedes-AMG GT: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,3–9,6 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 216–224 g/kmMercedes-AMG GT: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,3–9,6 l/100 km | CO2-utsläpp blandad körning: 216–224 g/km. Angivna värden för bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp har beräknats enligt föreskrivna mätmetoder (§ 2, punkt 5, 6, 6a i reglerna för märkning av personbilars energiförbrukning [EnVKV] i dess gällande lydelse). Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se. Värdena varierar också beroende på fälgar/däck.

Mercedes-AMG GT R


Mercedes-AMG GT R

Mercedes-AMG GT R


Mercedes-AMG GT R

Bilden visar en tävlingsförare bakom ratten i Mercedes-AMG GT R som kör på en tävlingsbana.
Detaljerad bild av vredet för den manuella traktionskontrollen i Mercedes-AMG GT R.

Odjuret på ”Gröna helvetet”, den brutala Nordslingan på Nürburgring.

Skapad för Nordslingan på Nürburgring.

Bilden visar en skålad AMG sportstol och en AMG Performance stol i Mercedes-AMG GT R.

Mercedes-AMG GT R: Bränsleförbrukning blandad körning: 11,4 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 259 g/km<p>Angivna värden är de ”uppmätta NEDC-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 2 genomförandeförordning (EU) 2017/1153, som har beräknats i enlighet med bilaga XII i förordning (EG) nr 692/2008. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. På grund av att kontrollförfarandet enligt lag har ändrats på ett avgörande sätt kan högre värden ha angetts i bilens försäkran om överensstämmelse som har betydelse för fordonets typgodkännande och i förekommande fall fordonsskatten. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar också beroende på eventuell tillvalsutrustning.</p>

Specialmodell


Specialmodell

Upptäck den exklusiva specialmodellen Mercedes-AMG GT C Edition 50.

Specialmodell


Specialmodell

Upptäck den exklusiva specialmodellen Mercedes-AMG GT C Edition 50.

Tyvärr stöds inte denna funktionen av din enhet.

Tyvärr stöds inte denna funktionen av din enhet.

Försök att vrida enheten för att aktivera liggande läge. Eller använd en enhet med högre upplösning.

AMG GT C Edition 50.

Vägvisande teknik och uttrycksfull design – 50 år med AMG.
Bilden visar bakpartiet Mercedes-AMG GT C Edition 50 på tävlingsbanan.
Stäng
AMG bakaxelstyrning.
AMG-bakaxelstyrningen ger stöd åt föraren i alla situationer och i alla hastigheter. Upp till 100 km/h styr bakhjulen i motsatt riktning. Föraren uppfattar det som en virtuell förkortning av axelavståndet, vilket ger förstklassig dynamik vid spontana riktningsändringar. Även vid parkering kan man dra nytta av en mindre vänddiameter och betydligt mindre kraft på ratten.

Från 100 km/h styr bakhjulen i samma riktning som framhjulen. Det gör att föraren får ännu bättre kontroll över bilen och stabiliteten i det kördynamiska gränsområdet ökar ytterligare. Sidokraften byggs upp snabbare jämfört med en icke styrd bakaxel, vilket ger bättre varvtider för tävlingsförare.
Komponenten i Mercedes-AMG GT C Edition 50 visar AMG-bakaxelstyrningen.
Bilden visar Mercedes-AMG GT C Edition 50 snett bakifrån.

Brett, atletiskt bakparti och större spårvidd på bakaxeln.

50 Years of Driving Performance.
2017 firar Mercedes-AMG 50-årsjubileum. I samband med detta utökar sportbils- och prestandamärket AMG GT-sportbilsfamiljen med nya Mercedes-AMG GT C Edition 50 under mottot ”50 Years of Driving Performance”. ”Med AMG GT C Edition 50 utökar vi nu vårt sportbilsutbud till att omfatta sex modeller samt tävlingsbilen AMG GT3. På mindre än tre år har det blivit en hel familj av vår andra bil som har tagits fram helt och hållet i egen regi”, säger Tobias Moers, chef för Mercedes-AMG GmbH.
Detaljerad bild av typbeteckningen på Mercedes-AMG GT C Edition 50.

Prestanda på toppnivå.

Bilens avancerade teknik förbättrar traktionen och möjliggör hög kurvhastighet.
Bilden visar Mercedes-AMG GT C Edition 50 snett framifrån på en tävlingsbana.
Stäng
AMG differentialspärr på bakaxeln.
I grundutförandet har AMG GT C Edition 50 en elektroniskt reglerad differentialspärr på bakaxeln. Denna är integrerad i det kompakta växellådshuset. Differentialspärrens finkänsliga och snabba reglering utökar fysikens gränser ytterligare. Det är inte bara drivhjulens väggrepp som förbättras, utan även kurvhastigheten i gränsområdet ökar.
Detaljerad bild av AMG-differentialspärren på bakaxeln på Mercedes-AMG GT C Edition 50.
AMG RIDE CONTROL sportchassi.
AMG RIDE CONTROL sportchassi med gängad del kan ställas in individuellt och konfigureras optimalt för den aktuella sträckan. Dessutom kan fjäderkonstanten ställas in mekaniskt på Mercedes-AMG GT C Edition 50 via den gängade delen innan man kör i väg. Den kombinerade adaptiva stötdämpningen regleras elektroniskt. Dämpningen ställs in på varje enskilt hjul och anpassas efter körsituationen, hastigheten och vägförhållandena. Föraren kan också förvälja egenskaper med en knapptryckning i AMG DRIVE UNIT eller via AMG DYNAMIC SELECT-körprogrammen. Det finns tre lägen: Comfort, Sport och Sport +.
Detaljerad bild av AMG RIDE CONTROL-sportchassit på Mercedes-AMG GT C Edition 50.
En ny prestandaklass.
Det är sällan siffror förmedlar så mycket känsla. På bara 3,7 sekunder accelererar 4,0-liters V8-biturbomotorn Mercedes-AMG GT C Edition 50 från 0 till 100 km/h – och adrenalinet skjuter i höjden. Med en effekt på 410 kW (557 hk) tillhandahåller prestandamotorn ett maximalt vridmoment på 680 Nm.

Unik design.

Spännande finesser framhäver exklusiviteten hos Edition 50 – såväl invändigt som utvändigt.
Bilden visar Mercedes-AMG GT C Edition 50 från sidan på en tävlingsbana.
Stäng
Bilden visar Mercedes-AMG GT C Edition 50 med den exklusiva speciallacken designo kashmirvit magno, sedd snett framifrån.

Exklusiva speciallacker: designo grafitgrå magno eller designo kashmirvit magno.

Bilden visar interiören i Mercedes-AMG GT C Edition 50 med AMG Performance-stolarna i fokus.

Interiören går i svart och silver.

Detaljerad bild av de smidda AMG-fälgarna i kryssekerdesign på Mercedes-AMG GT C Edition 50.

De smidda AMG-fälgarna i kryssekerdesign matchar exteriörens detaljer.

Mercedes-AMG GT C Edition 50: Bränsleförbrukning blandad körning: 11,4 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 259 g/km<p>Angivna värden är de ”uppmätta NEDC-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 2 genomförandeförordning (EU) 2017/1153, som har beräknats i enlighet med bilaga XII i förordning (EG) nr 692/2008. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. På grund av att kontrollförfarandet enligt lag har ändrats på ett avgörande sätt kan högre värden ha angetts i bilens försäkran om överensstämmelse som har betydelse för fordonets typgodkännande och i förekommande fall fordonsskatten. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar också beroende på eventuell tillvalsutrustning.</p>

Mercedes-Benz Intelligent Drive


Mercedes-Benz Intelligent Drive

Prestationshöjande komfort och föredömlig säkerhet.

Mercedes-Benz Intelligent Drive


Mercedes-Benz Intelligent Drive

Prestationshöjande komfort och föredömlig säkerhet.

Oavsett om du kör i rusningstrafik, i mörker eller på okända vägar så avlastas du av din Mercedes-AMG GT. Bakom det hela står ett koncept som gör varje körning i en Mercedes-Benz till en stilstudie i säkerhet: Mercedes-Benz Intelligent Drive. För den tid du tillbringar bakom ratten är din egen. Tid för avkoppling. Tid att tanka energi. Så att du framför allt når ditt mål säkert, men också avspänt.

Detaljerad bild av en tänd statisk LED-strålkastare på Mercedes-AMG GT.

Statiska LED-strålkastare

Detaljerad bild av COMAND Online i Mercedes-AMG GT.

COMAND Online

KEYLESS-GO-paket

Systemet gör att du kan låsa upp, starta och låsa bilen med finess.

Detaljerad bild av AMG DYNAMIC SELECT-vredet i Mercedes-AMG GT.

Körprogramsväljare AMG DYNAMIC SELECT

Intelligent Drive-teknik


Mercedes-Benz Intelligent Drive

Prestationshöjande komfort och föredömlig säkerhet.

Intelligent Drive-teknik


Mercedes-Benz Intelligent Drive

Prestationshöjande komfort och föredömlig säkerhet.

Bilden visar funktionssättet hos den adaptiva farthållaren DISTRONIC i Mercedes-AMG GT.

Adaptiv farthållare DISTRONIC

Bilden visar den aktiva bromsassistenten i Mercedes-AMG GT.

Aktiv bromsassistent

Bilden visar paussignalen från trötthetsvarnaren ATTENTION ASSIST på multifunktionsdisplayen i Mercedes-AMG GT.

Trötthetsvarnare ATTENTION ASSIST

Bilden visar funktionssättet hos PRE-SAFE®-systemet i Mercedes-AMG GT.

PRE-SAFE®-skyddssystem

Bilden visar kurshållningsassistentens indikering på kombiinstrumentet i Mercedes-AMG GT.

Kurshållningsassistent

Bilden visar en ytterbackspegel med varningssymbol från dödvinkelassistenten i Mercedes-AMG GT.

Dödvinkelassistent

Bilden visar hastighetspåminnarens indikering på multifunktionsdisplayen i Mercedes-AMG GT.

Hastighetspåminnare inkl. registrering av trafikskyltar med förbjuden infart och förbjuden omkörning

Detaljerad bild av AMG DYNAMIC SELECT-vredet i Mercedes-AMG GT.

Körprogramsväljare AMG DYNAMIC SELECT

Parkeringsassistent PARKTRONIC

Högre säkerhet vid parkering och manöverkörning

Backkameran visar omgivningen bakom Mercedes-AMG GT med dynamiska hjälplinjer på multimediesystemets display.

Backkamera

Bilden visar indikeringen för COMAND Online på multimediesystemets display i Mercedes-AMG GT.

COMAND Online

Bilden visar hur Live Traffic Information fungerar i Mercedes-AMG GT.

Trafikinformation Live Traffic Information

Automatisk ljusbildsreglering

Anpassar strålkastarnas ljuslängd till trafiksituationen.

Bilden visar en statisk LED-strålkastare på Mercedes-AMG GT.

Statiska LED-strålkastare

Detaljerad bild av en högtalare till Burmester® High-End Surround Sound System i Mercedes-AMG GT.

Burmester® High-End Surround Sound System

Bilden visar KEYLESS-GO-paketet i Mercedes-AMG GT.

KEYLESS-GO-paket

Köregenskaper


Köregenskaper

Mercedes-AMG GT:s prestandaorienterade fordonsarkitektur ger bilen dess utmärkta prestanda.

Köregenskaper


Köregenskaper

Mercedes-AMG GT:s prestandaorienterade fordonsarkitektur ger bilen dess utmärkta prestanda.

4,0-liters AMG V8-biturbomotor

Frontmittmotorn som har en torrvikt på bara 209 kg är monterad på bilens mittparti. Den är lågt monterad i aluminiumramen för en låg tyngdpunkt.

Genom transaxle-konstruktionen har motorn och dubbelkopplingsväxellådan bak monterats som en fast enhet – för en perfekt balans. Motorn arbetar med en torrsumpssmörjning och optimal oljematning garanteras även vid kraftig sidoacceleration.

Momentrör

Frontmittmotorn utgör en fast enhet tillsammans med dubbelkopplingsväxellådan. Komponenterna är sammansatta med hög böj- och vridstyvhet via ett momentrör.

I bilens inre roterar en extremt lätt och torsionsstyv drivaxel i kolfiber som överför effekten från den 4,0-liters V8-biturbomotorn till den 7-stegade sportväxellådan AMG SPEEDSHIFT DCT, vilken i sin tur omvandlar kraften till körglädje som tar andan ur dig.

AMG RIDE CONTROL sportchassi

AMG RIDE CONTROL sportchassi med adaptiv stötdämpning – grundutrustning till Mercedes-AMG GT S – kombinerar hög prestanda och förstklassig körkultur.

I kombination med konceptet med dubbla tvärlänkar kan man få motorsportprestanda med utmärkt tvärdynamik och körstabilitet i höga hastigheter. Det anpassar dämpningen på varje enskilt hjul efter körsättet och vägförhållandena.

7-stegad sportväxellåda AMG SPEEDSHIFT DCT

Den 7-stegade AMG SPEEDSHIFT DCT-sportväxellådan ger spontana växlingar och prestanda på motorsportnivå: ju sportigare läge, desto mer dynamisk gasrespons.

Små varvtalssprång ger optimal anpassning av utväxlingen och snabba växlingar utan avbrott i kraftöverföringen. Sju växlar, tre körprogram och ett manuellt läge samt mellangas- och racestartfunktion ger dig chansen att uppleva accelerationer med extrem dynamik.

AMG bromssystem

AMG-högeffektsbromssystemet med ventilerade och hålborrade bromsskivor ger utmärkta retardationsvärden och hög slitstyrka.

Fördelarna med det keramiska AMG-högeffektsbromssystemet: Viktreducering med 17 kg, längre livslängd och ännu bättre slitstyrka.

Optimal viktfördelning.

Bilden visar Mercedes-AMG GT i fågelperspektiv.

Optimal viktfördelning.

Tack vare frontmittmotorn och den 7-växlade AMG SPEEDSHIFT DCT-dubbelkopplingsväxellådan med transaxle-placering får Mercedes-AMG GT en optimal viktfördelning på 47 % resp. 53 % mellan fram- och bakaxeln. I kombination med en låg tyngdpunkt är den extremt smidig att hantera och medger höga kurvhastigheter. Helt enkelt oslagbar i kurvor.


Kördynamik

Med ramstrukturen hos Mercedes-AMG GT kommer motorsportinnovationer ut på vägarna. Den intelligenta materialblandningen ger en extra lätt råkaross.


Kördynamik

Med ramstrukturen hos Mercedes-AMG GT kommer motorsportinnovationer ut på vägarna. Den intelligenta materialblandningen ger en extra lätt råkaross.

Spaceframe


Från spaceframe till raceframe

Den innovativa arkitekturen gör ramstrukturen hos Mercedes-AMG GT extremt lätt.

Spaceframe


Från spaceframe till raceframe

Den innovativa arkitekturen gör ramstrukturen hos Mercedes-AMG GT extremt lätt.

Bilden visar ramstrukturen hos Mercedes-AMG GT från sidan.

Kolfiber. Aluminium. Magnesium. Stål.

Kolfiber. Aluminium. Magnesium. Stål.

Det är receptet för råkarossen hos Mercedes-AMG GT. Ramstrukturen är huvudsakligen av aluminium och väger bara 231 kg. En innovativ arkitektur som är både lätt, stabil och extremt styv. Det är en förutsättning för optimal tvär- och längsdynamik samt maximal styrprecision. Den extremt lätta frontmodulen är av magnesium, reducerar masströgheten framför framaxeln och optimerar därmed sportbilens dynamik.

  • Vikt: 231 kg

  • Lätt, stabil och extremt styv

  • Maximal styrprecision

  • Optimerad dynamik

Mercedes-AMG


Mercedes-AMG

AMG står för enastående prestanda på motorsportnivå. Förbered dig på en oförglömlig körupplevelse: med Mercedes-AMG GT på en exklusiv körkurs eller ett event hos AMG Driving Academy.

Mercedes-AMG


Mercedes-AMG

AMG står för enastående prestanda på motorsportnivå. Förbered dig på en oförglömlig körupplevelse: med Mercedes-AMG GT på en exklusiv körkurs eller ett event hos AMG Driving Academy.

Är du redo för en gränsöverskridande upplevelse? Med Mercedes-AMG GT utmanar du gränserna hos AMG Driving Academy.

AMG Driving Academy

AMG Driving Academy

En Mercedes-AMG GT3 och en Mercedes-AMG GT R står i bandepån.

Vid evenemangen och körkurserna hos AMG Driving Academy får du träffa likasinnade, utmana gränser och leva ut din passion för prestanda. Evenemangen hos AMG Driving Academy:

  • Välkomstevenemanget AMG Experience
  • Den tuffa AMG Racetrack-kursen
  • Oförglömliga upplevelser på AMG Emotion Tour
  • Skräddarsydda evenemang: AMG Special Events
  • Upplev snö och is under AMG Winter Sporting

Ta reda på mer om Mercedes-AMG.

Få en spännande inblick i exklusiva AMG Private Lounge och andra ämnen relaterade till Mercedes-AMG.


Ta reda på mer om Mercedes-AMG.

Få en spännande inblick i exklusiva AMG Private Lounge och andra ämnen relaterade till Mercedes-AMG.

AMG Private Lounge


AMG Private Lounge

Förmånliga erbjudanden, internationella evenemang och unika kampanjer: Medlemmar i AMG Private Lounge vinner på sin passion för Mercedes-AMG.

AMG Private Lounge


AMG Private Lounge

Förmånliga erbjudanden, internationella evenemang och unika kampanjer: Medlemmar i AMG Private Lounge vinner på sin passion för Mercedes-AMG.

Filmen visar fördelarna med ett exklusivt medlemskap i AMG Private Lounge. Som ägare till en Mercedes-AMG GT tillhör du de utvaldas skara.
Spela
Titta igen

AMG Private Lounge är AMG:s officiella community, ett exklusivt medlemskap för ägarna av en Mercedes-AMG. AMG Private Lounge är communityn för alla som kör AMG och som vet att uppskatta den hantverksmässiga precisionen och prestandan i bilarna från Mercedes-AMG. Som medlem får du bland annat exklusiv information, nyheter och förmånliga erbjudanden. Lär känna likasinnade AMG-entusiaster och upplev AMG i vår exklusiva community.

Racing Stories


Racing Stories

Upptäck motorsportgenerna hos Mercedes-AMG GT.

Racing Stories


Racing Stories

Upptäck motorsportgenerna hos Mercedes-AMG GT.

Bilden visar en Mercedes-AMG GT3 som kommer körande i rasande fart ur en kurva, sedd framifrån.
Bilden visar Mercedes-AMG GT3 på tävlingsbanan, sedd snett framifrån.
Bilden visar Mercedes-AMG GT3 från sidan, när den kör förbi en tom läktare.
Mercedes-AMG GT3 framifrån när den kör på en tävlingsbana. Den stora bakspoilern sticker ut över sportbilens tak.
Bilden visar Mercedes-AMG GT3 snett bakifrån under körning, med fokus på den stora spoilern.

En utmanare med höga anspråk.

Beredd att attackera med avancerad motorsportteknik och spektakulär design.

Mercedes-AMG GT S Safety Car kör på en tävlingsbana och ses här snett framifrån. Föraren med hjälm syns bakom ratten.
I filmen berättar Bernd Mayländer, som kör Mercedes-AMG GT S Safety Car i Formel 1, vilka uppgifter föraren av säkerhetsbilen måste klara av.

Toppatlet för maximal säkerhet.

Från Formel 1 till DTM: Mercedes-AMG GT S som säkerhetsbil i tävlingsserien.

Mercedes-AMG GT S Safety Car på en tävlingsbana, sedd bakifrån.
Mercedes-AMG GT S Safety Car står i ett garage med tänd varningslampa på taket.

Bilder och filmer


Bilder och filmer

Bilder och filmer


Bilder och filmer

Ögonblicksbild av Mercedes-AMG GT C Edition 50 under körning.
Bilden visar en gul Mercedes-AMG GT S på vägen, sedd bakifrån.
Bilden visar den imponerande fronten på en grön Mercedes-AMG GT R på en tävlingsbana.
Ögonblicksbild av en gul Mercedes-AMG GT S sedd snett framifrån.
Bilden visar den imponerande fronten på Mercedes-AMG GT R ur grodperspektiv.
Ögonblicksbild av Mercedes-AMG GT C Edition 50 under körning, sedd snett bakifrån.
Bilden visar en gul Mercedes-AMG GT S i fågelperspektiv.
Bilden visar det markanta bakpartiet på en grön Mercedes-AMG GT R i grodperspektiv.
Bilden visar en silverfärgad Mercedes-AMG GT från sidan mot en cityskyline.
Bilden visar sidoprofilen hos en gul Mercedes-AMG GT S under körning.
Bilden visar fronten på en grön Mercedes-AMG GT R, som kör på en väg, i fågelperspektiv.
Närbild av en smidd fälg på en grön Mercedes-AMG GT R.
Bilden visar en silverfärgad Mercedes-AMG GT snabbt på väg genom stan.