Life is a race.

Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé

Motortyper


Praktisk i vardagen, men knappast alldaglig

Motortyper


Praktisk i vardagen, men knappast alldaglig

  • Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+

    Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé framifrån framför en stadspanoramavy.

    Kraftfulla prestanda på

    270 kW<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    (367 hk) hos den 6-cylindriga bensinradmotorn.

    Accelererar på

    4,9 sekunder

    från 0 till 100 km/h

    Oväntat flexibel, omisskännligt AMG GT: Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+ fyradörrars coupé. Nya Mercedes-AMG GT 4MATIC+ fyradörrars coupé förenar imponerande sportbilsprestanda med funktionaliteten hos en elegant fyradörrarsmodell. En uttrycksfull design med låg, sluttande motorhuv, dominant frontparti och muskulös kropp bevisar de sportiga generna hos fyradörrarscoupén. Ett tryck på startknappen bekräftar att Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+ fyradörrars coupé hör hemma i täten. Tack vare den innovativa och mycket effektiva 6-cylindriga radmotorn, aktiv aerodynamik och AMG SPEEDSHIFT TCT 9-växlad växellåda når du din tätplats direkt.

    Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: X,X l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: XXX g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”NEDC-CO2-värden” i den mening som avses i artikel 2 nr 1 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 692/2008/EG.</p>

  • Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

    Bilden visar en Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé snett bakifrån på en tävlingssträcka.

    Kraftfulla prestanda på

    470 kW<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    (639 hk) hos V8-biturbomotorn.

    Explosiv acceleration på

    3,2 sekunder

    från 0 till 100 km/h

    Som imponerande Gran Turismo är Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ fyradörrars coupé den optimala bilen för alla som vet att uppskatta enastående prestanda, komfort och flexibilitet. Den toppmoderna, kraftfulla V8-biturbomotorn ger hisnande körupplevelser på alla varvtal och spektakulär dynamik kombineras med häpnadsväckande effektivitet. Innovativ teknik, t.ex. den helt variabla fyrhjulsdriften 4MATIC+ och styrinrättningen för bakaxeln (ingår) på V8-modellerna ger framåtdrift och handhavande på motorsportnivå. AMG SPEEDSHIFT MCT 9-växlad växellåda med racestart-funktion möjliggör acceleration från 0 till 100 km/h på bara 3,4 hisnande sekunder.

    Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 11,1-11,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 252-256 g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”NEDC-CO2-värden” i den mening som avses i artikel 2 nr 1 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 692/2008/EG.</p>

Exteriör


Estetisk atlet

Exteriör


Estetisk atlet

Bilden visar en Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé snett framifrån i stadsmiljö med curbs.
Bilden visar en Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé snett framifrån i stadsmiljö med curbs.

Koncentrerad energi

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ fyradörrars coupé går helt i linje med designfilosofin från AMG: sinnlig klarhet, markanta proportioner och generösa utrymmen.

Mer plats, mer styrka och mer gåshud – nya fyradörrars Mercedes-AMG GT ger en körupplevelse på en ny nivå. Det råder ingen tvekan om vilken performance-familj den här bilen tillhör. Motorsportsgenerna märks i varje detalj och gör fyradörrarscoupén till en renrasig sportbil.

Bilden visar en Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé snett bakifrån på en kustväg.

Genialt brutal

Även sedd bakifrån syns det tydligt att Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ fyradörrars coupé med sitt muskulösa axelparti, rundade bakparti och kraftigt utställda hjulhusplåtar tillhör GT-familjen.

De extremt smala LED-baklyktorna inklusive flytande blinkers, den typiska lastkantslinjen och bakvingen som kan köras ut i flera steg eller är fast (tillval) väcker känslorna till liv – och ännu starkare blir upplevelsen när du trampar på gaspedalen. Då hörs nämligen det unika ljudet från det omkopplingsbara AMG Performance-avgassystemet. Ren GT-feeling.

Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé framifrån i stadsmiljö.

Följer sin ideallinje

Redan fronten på nya Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé skvallrar om bilens prestanda och härkomst. Släktskapet med klassiska AMG GT går inte att ta miste på.

Smala MULTIBEAM LED-strålkastare, två powerdomes på motorhuven, stora luftintag och AMG-specifik kylarinklädnad ger en föraning om prestandan. Liksom hos AMG GT R förbättras bilens aerodynamiska effektivitet av en kylargardin, en s.k. AIRPANEL, framför det mittre kylluftsintaget.

Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé från sidan framför ett bostadshus.

Frihet och finess

Elegans möter ren sport: De ramlösa sidorutorna och den flacka vindrutan som är dragen långt bakåt leker med detaljerna hos den klassiska coupédesignen.

Sätesraden bak i bilen integreras nästan sömlöst i AMG GT-modellens karakteristiska linjer. Med ett midjeliknande sidoparti, breda axlar och kraftigt utställda hjulhus bak skickar Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ fyradörrars coupé tydliga signaler om att den senaste versionen av sportighet har fyra dörrar.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 11,3 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 257 g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”NEDC-CO2-värden” i den mening som avses i artikel 2 nr 1 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 692/2008/EG.</p>

Interiör


Hemma i gränslandet

Interiör


Hemma i gränslandet

Bilden visar interiören i Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.
Bilden visar interiören i Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.

Framme redan när du stiger in

Med de nya extraknapparna på AMG Performance-ratten i nappa har man grepp om situationen: Ändra olika parametrar för din sportbil och gör dina personliga inställningar.

Tack vare det individuellt konfigurerbara kombiinstrumentet och medievisningen på en 12,3 tum stor mittskärm i färg har du alltid full översikt över viktig information. Unika nyheter: åtta integrerade displayknappar i mittkonsolen och ett reglage i manöverlisten.

Bilden visar interiören i Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.

Hemma i gränslandet

Förarplatsen i nya Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ fyradörrars coupé imponerar med extremt välgjorda material och tillverkningskvalitet. Den nya AMG-doften ger extra stimulans för dina sinnen.

Säkerhet och komfort: AMG stolar klädda i högklassig nappa Exklusiv eller AMG Performance-stolar i sportig DINAMICA med färgade kontrastsömmar ger mycket bra sidostöd i kurvor.

Bilden visar interiören i Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé i runtomvy.

Första klass på alla platser

Mer plats, mer styrka och mer gåshud – nya fyradörrars Mercedes-AMG GT erbjuder mer plats och större användningsmöjligheter. Här får du ren motorsportkänsla med komforten hos en äkta sedanmodell.

Den konsekventa utökningen av AMG GT-familjen med en fyradörrars coupé öppnar upp sportbilssegmentet för de kunder som vill ha en bil att använda i vardagen, men samtidigt inte vill avstå från den unika prestandan hos Mercedes-AMG. Individuella utrustningspaket fulländar interiören.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 11,3 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 257 g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”NEDC-CO2-värden” i den mening som avses i artikel 2 nr 1 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 692/2008/EG.</p>

Baksäte


Blickar framåt även i baksätet

Baksäte


Blickar framåt även i baksätet

Bilden visar baksätet i Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.
Bilden visar Business-konsolens display i mittkonsolen bak.

Tre olika varianter av säten bak i bilen.

Tre olika varianter av säten bak i bilen.

Baksätet i Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé bjuder på högsta komfort. Förutom enkelsäten och ett helt baksäte kan du också välja två separat fällbara stolar med en praktisk Business-mittkonsol. Komfortenkelsätena ger ytterligare lyx och förmedlar en högklassig känsla. På de bakre platserna har passagerarna åtkomst till omfattande infotainment- och komfortfunktioner. Tillvalet High-Class-baksäte har flera individuella inställningsmöjligheter och komfortfunktioner som tempererad dryckeshållare, trådlös laddningsfunktion och pekskärm. Att sätena kan fällas ökar lastvolymen ytterligare, vilket gör att fyrdörrarscoupén tar täten även när det gäller baksätet.

Drivlina


Skräddarsydd Driving Performance

Drivlina


Skräddarsydd Driving Performance

Ta reda på mer om drivningen hos Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.

Elektronisk AMG differentialspärr på bakaxeln.

Den elektroniska AMG differentialspärren på bakaxeln förbättrar väggreppet i alla körsituationer, framför allt vid sportig körning, vilket gör att du kan accelerera bättre ut ur kurvor.

AMG RIDE CONTROL+

GT-specifikt avstämt AMG luftchassi kombinerar två chassin i ett på ett praktiskt sätt. Från komfortabelt till sportigt dynamiskt och höga prestanda i varje situation.

Automatväxellåda AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Tillval för ett extra dynamiskt körsätt. Sportigt snabba växlingar eller knappt märkbara beroende på körläge:

tack vare nio växlar är motorn så gott som alltid i det optimala varvtalsområdet.

AMG bakaxelstyrning

Upp till 100 km/h styr bakhjulen i motsatt riktning, vilket ger en virtuell förkortning av axelavståndet och ökar dynamiken. Från och med 100 km/h styr de i samma riktning, vilket ger en virtuell förlängning av axelavståndet och ökar säkerheten.

4MATIC+

Fyrhjulsdriften förbinder bakaxeln variabelt med framaxeln, vilket ger bästa möjliga momentfördelning. Det gör det möjligt med ett steglöst byte mellan fyrhjuls- och bakhjulsdrift.

Dynamiskt AMG motorfäste

Dynamiska AMG motorfästen ger bästa möjliga infästning mot karossen i alla körsituationer. Avstämningens egenskaper väljer du med körprogrammen.

Bilder och filmer


Galleri med Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.

Bilder och filmer


Galleri med Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.

Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé framifrån framför en stadspanoramavy.
Bilden visar en Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé snett bakifrån på en tävlingssträcka.
Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé sedd från sidan framför en villa.
Bilden visar interiören i Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.
Bilden visar en fristående AMG 4,0-liters V8-biturbomotor i en teknisk lokal.
Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé sedd från sidan framför en glasfasad.
Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé framifrån framför en stadspanoramavy.
Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé snett bakifrån i stadsmiljö.
Bilden visar interiören i Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.
Bilden visar drivlinan hos Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.
Bilden visar en fristående AMG 3,0-liters R6-turbomotor i en teknisk lokal.