Prestanda

Mer plats, mer dynamik och mer gåshud.

Modeller


Kan bara jämföras med sig själv.

Motorer och modellversioner till Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.

Modeller


Kan bara jämföras med sig själv.

Motorer och modellversioner till Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.

  • Mercedes-AMG GT 43 och 43 4MATIC+

    Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé framifrån framför en stadspanoramavy.

    Kraftfulla prestanda på

    270 kW*<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    (367 hk*)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p> hos R6-bensinmotorn.

    Accelererar på

    4,9 sekunder*

    från 0 till 100 km/h

    Oväntat mångsidig men tveklöst en AMG: Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+ fyradörrars coupé förenar imponerande sportbilsprestanda med funktionaliteten hos en elegant fyradörrarsmodell. En uttrycksfull design med låg, sluttande motorhuv, dominant frontparti och muskulös kropp bevisar de sportiga generna hos fyradörrarscoupén. Ett tryck på startknappen bekräftar att Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+ fyradörrars coupé hör hemma i täten. Tack vare den innovativa och mycket effektiva 6-cylindriga radmotorn, aktiv aerodynamik och AMG SPEEDSHIFT TCT 9-växlad växellåda når du din tätplats direkt.

    Som ett mycket prisvärt alternativ kan sportbilen med fyra dörrar även beställas med enbart bakhjulsdrift. Design, teknik, utrustning och möjligheter till individualisering är samma som hos den 6-cylindriga versionen med fyrhjulsdrift 4MATIC+.

    *Ovanstående värden gäller för Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+.

  • Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+

    Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé sedd från sidan framför en glasfasad.

    Sportiga prestanda på

    320 kW<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    (435 hk)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p> med 3,0-litersmotorn.

    Kraftfull sprint på

    4,5 sekunder

    från 0 till 100 km/h

    Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ fyradörrars coupé förenar imponerande sportbilsprestanda med funktionaliteten hos en elegant fyradörrarsmodell. En uttrycksfull design med låg, sluttande motorhuv, dominant frontparti och muskulös kropp bevisar de sportiga generna hos fyradörrarscoupén. Ett tryck på startknappen bekräftar att Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ fyradörrars coupé hör hemma i täten. Tack vare den innovativa och mycket effektiva 6-cylindriga radmotorn på XXX kW (XXX hk)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>, aktiv aerodynamik och AMG SPEEDSHIFT TCT 9-växlad växellåda når du din tätplats direkt.

  • Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

    Bilden visar en Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé snett framifrån på en tävlingssträcka.

    Kraftfulla prestanda på

    430 kW<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    (585 hk)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p> hos V8-biturbomotorn

    Explosiv acceleration på

    3,4 sekunder

    från 0 till 100 km/h

    Som imponerande Gran Turismo är Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ fyradörrars coupé den optimala bilen för alla som vet att uppskatta enastående prestanda, komfort och flexibilitet. Den toppmoderna, kraftfulla V8-biturbomotorn ger hisnande körupplevelser på alla varvtal och spektakulär dynamik kombineras med häpnadsväckande effektivitet. Innovativ teknik, t.ex. den helt variabla fyrhjulsdriften 4MATIC+ och styrinrättningen för bakaxeln (ingår) på V8-modellerna ger framåtdrift och handhavande på motorsportnivå. AMG SPEEDSHIFT MCT 9-växlad växellåda med racestart-funktion möjliggör acceleration från 0 till 100 km/h på bara 3,4 hisnande sekunder.

  • Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

    Bilden visar Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé snett bakifrån framför en stadspanoramavy.

    Kraftfulla prestanda

    470 kW<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p>

    (639 hk) hos V8-biturbomotorn.

    Accelererar på

    3,2 sekunder

    från 0 till 100 km/h

    Kördynamik på motorsportnivå, explosiv acceleration och högsta komfort. Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ fyradörrars coupé tillhör toppskiktet bland fyrdörrarsmodellerna. Ett dynamiskt AMG motorfäste ger bästa möjliga infästning mot karossen för den 470 kW (639 hk)<p>Angivna värden för nominell effekt och nominellt vridmoment enligt förordning (EG) nr 715/2007 i dess gällande lydelse.</p> starka motorn i alla körsituationer. Kör du sportigt erbjuder den elektroniskt reglerade AMG differentialspärren på bakaxeln bättre acceleration ut ur kurvorna. Fyrdörrarscoupén kör inte bara från 0 till 100 km/h på endast 3,2 sekunder: Tack vare det extra körprogrammet RACE inklusive Drift Mode kan du utföra även extremt sportiga körmanövrer. Och den markanta fronten i jetvinge-design med paneler visar direkt att det är en fyradörrars coupé från Mercedes-AMG GT som är på väg.

Mercedes-AMG GT 43: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,1 - 9,7 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 207 - 218 g/km
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,8 - 10,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 224 - 236 g/km
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,8 - 10,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 224 - 236 g/km
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,5 - 13,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 282 - 300 g/km
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 - 13,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 290 - 299 g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

 

Drivlina V8-modeller


Skräddarsydd Driving Performance

Drivlina V8-modeller


Skräddarsydd Driving Performance

Ta reda på mer om drivningen hos Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.

Elektronisk AMG differentialspärr på bakaxeln.

Den elektroniska AMG differentialspärren på bakaxeln förbättrar väggreppet i alla körsituationer, framför allt vid sportig körning, vilket gör att du kan accelerera bättre ut ur kurvor.

AMG RIDE CONTROL+

GT-specifikt avstämt AMG luftchassi kombinerar två chassin i ett på ett praktiskt sätt. Från komfortabelt till sportigt dynamiskt och höga prestanda i varje situation.

Automatväxellåda AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Tillval för ett extra dynamiskt körsätt. Sportigt snabba växlingar eller knappt märkbara beroende på körläge:

tack vare nio växlar är motorn så gott som alltid i det optimala varvtalsområdet.

AMG bakaxelstyrning

Upp till 100 km/h styr bakhjulen i motsatt riktning, vilket ger en virtuell förkortning av axelavståndet och ökar dynamiken. Från och med 100 km/h styr de i samma riktning, vilket ger en virtuell förlängning av axelavståndet och ökar säkerheten.

4MATIC+

Fyrhjulsdriften förbinder bakaxeln variabelt med framaxeln, vilket ger bästa möjliga momentfördelning. Det gör det möjligt med ett steglöst byte mellan fyrhjuls- och bakhjulsdrift.

Dynamiskt AMG motorfäste

Dynamiska AMG motorfästen ger bästa möjliga infästning mot karossen i alla körsituationer. Avstämningens egenskaper väljer du med körprogrammen.

Mercedes-AMG GT 43: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,1 - 9,7 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 207 - 218 g/km
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,8 - 10,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 224 - 236 g/km
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,8 - 10,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 224 - 236 g/km
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,5 - 13,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 282 - 300 g/km
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 - 13,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 290 - 299 g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

 

Motorer


Gjorda för att ge allt: Motorerna till AMG GT fyradörrars coupé.

Upptäck R6- eller V8-motorn i Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.

Motorer


Gjorda för att ge allt: Motorerna till AMG GT fyradörrars coupé.

Upptäck R6- eller V8-motorn i Mercedes-AMG GT fyradörrars coupé.

  • V8-biturbomotor

    4,0-liters AMG V8-biturbomotor

    Bilden visar en fristående AMG 4,0-liters V8-biturbomotor.

    4,0-liters AMG V8-biturbomotor

    4,0-liters V8-motorn i Mercedes-AMG imponerar med en explosiv kraftutveckling i kombination med en mycket exakt doserbar uteffekt. Twin scroll-turboaggregaten är placerade mellan cylinderbankarna vilket ger bättre gasrespons. Cylinderavstängningen vid lågt effektuttag sänker förbrukningen.

  • R6-motor

    3,0-liters R6-motor med turbo och elektrisk extra kompressor

    Bilden visar en fristående 3,0-liters R6-motor.

    3,0-liters R6-motor med turbo och elektrisk extra kompressor

    En elektrisk och övertygande körupplevelse – den integrerade startgeneratorn boostar och regenererar, 48 V-elsystemet försörjer strömförbrukare och en extra kompressor ger ett vridmoment knappt över tomgång. Sist men inte minst ger den 6-cylindriga radmotorn en enastående lugn och jämn gång.

Mercedes-AMG GT 43: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,1 - 9,7 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 207 - 218 g/km
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,8 - 10,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 224 - 236 g/km
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,8 - 10,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 224 - 236 g/km
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,5 - 13,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 282 - 300 g/km
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 - 13,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 290 - 299 g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

 

Mercedes-AMG Varumärke


The World of Driving Performance.

Mercedes-AMG Varumärke


The World of Driving Performance.

Motivet föreställer olika Mercedes-AMG GT-bilar på en tävlingsbana.

Upplev det imponerande utbudet från Mercedes-AMG och hänge dig åt enastående Driving Performance.

Mercedes-AMG GT 43: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,1 - 9,7 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 207 - 218 g/km
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,8 - 10,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 224 - 236 g/km
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,8 - 10,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 224 - 236 g/km
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,5 - 13,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 282 - 300 g/km
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 - 13,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 290 - 299 g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

 

Mercedes-AMG GT 43: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,1 - 9,7 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 207 - 218 g/km
Mercedes-AMG GT 43 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,8 - 10,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 224 - 236 g/km
Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 9,8 - 10,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 224 - 236 g/km
Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,5 - 13,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 282 - 300 g/km
Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+: Bränsleförbrukning blandad körning: 12,8 - 13,2 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 290 - 299 g/km<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Uppgifterna avser ”WLTP-koldioxidvärden” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av ett erbjudande, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>