EQ och EQ Power-modeller.

Upptäck de eldrivna bilarna från Mercedes-Benz.

EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.(1)

Helt eldrivna modeller


Dynamisk, näst intill ljudlös och utsläppsfri vid körning.

Helt eldrivna modeller


Dynamisk, näst intill ljudlös och utsläppsfri vid körning.

EQC 400 4MATIC.

En Mercedes bland elbilarna.

Bilden visar Mercedes-Benz EQC snett framifrån.

EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.[1]

EQC 400 4MATIC.

En Mercedes bland elbilarna.

Uppfyller höga förväntningar: Den första 100% eldrivna EQ-modellen övertygar inte bara när det gäller säkerhet och komfort, utan levererar också en stor dos kördynamik tack vare två elmotorer på fram- respektive bakaxeln. Mercedes me lojalitetsprogram erbjuder omfattande tjänster kring eldrift och laddning, så att du kan ta dig fram utan bekymmer.

Laddhybridmodeller


Den perfekta kombinationen av el- och förbränningsmotor.

Laddhybridmodeller


Den perfekta kombinationen av el- och förbränningsmotor.

Suget efter laddhybrider eller plug-in hybrider är stort på den svenska marknaden och allt fler inser att de kan klara i stort sett all sin vardagskörning på ren eldrift om de har en bil med vettig räckvidd.

 

Laddhybrider är ett motoralternativ som drivs av både en elmotor och en förbränningsmotor. Bilen går på ett batteri som laddas på samma sätt som i en elbil och tack vare förbränningsmotorn behöver du inte bekymra dig om bilens räckvidd. Detta är bättre både för miljön och dina bränsleutgifter.

 

 

A-Klass Laddhybrid

Utforska vår första A-Klass med laddhybridteknik.

A-Klass Plug-in hybrid

Mercedes-Benz A 250 e Halvkombi: Bränsleförbrukning blandad körning: 1,4 l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 33 g/km, strömförbrukning blandad körning: 148 kWh/100 km

A-Klass Laddhybrid

Utforska vår första A-Klass med laddhybridteknik.

A-Klass med laddhybridteknik förenar dynamiken och effektiviteten hos en elmotor med räckvidden hos en förbränningsmotor. Elmotorn ger extra skjuts vid accelerationer och kan driva bilen helt på egen hand i upp till 76 kilometer vid stadskörning. Det gör att du ofta kan köra stora delar av vardagssträckorna lokalt utsläppsfritt.

C-Klass Laddhybrid

C-klass

C 300 de Kombi: Bränsleförbrukning blandad körning: 1,5l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 39 g/km, strömförbrukning blandad körning: 162 Wh/km.

E-Klass Sedan Laddhybrid

Den modernaste dieselmotorn från Mercedes-Benz för första gången som laddhybrid.

Bilden visar Mercedes-Benz E 300 de Sedan.

E 300 de (Sedan): Bränsleförbrukning blandad körning: 1,4-1,6 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 38-43g/km; Strömförbrukning blandad körning: 232-250 Wh/km.<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”WLTP-CO2-värdet” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

E-Klass Sedan Laddhybrid

Den modernaste dieselmotorn från Mercedes-Benz för första gången som laddhybrid.

Hos nya E 300 de märks tydligt vilken utveckling som de nya laddhybriderna från Mercedes-Benz har genomgått. Nu är tredje generationens laddhybridteknik här – och representerar den senaste utvecklingsnivån som kommer få dig att häpna.

Med E 300 de kör du lokalt utsläppsfritt i centrum eller njuter av flexibiliteten med en förbränningsmotor under längre sträckor.

E-Klass Kombi Laddhybrid

Den modernaste dieselmotorn från Mercedes-Benz för första gången som plug-in hybrid.

Bilden visar Mercedes-Benz E 300 de Kombi.

E 300 de Kombi: Bränsleförbrukning blandad körning: 1,6-1,7l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 41-46 g/km, strömförbrukning blandad körning: 245-262 Wh/km.<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”WLTP-CO2-värdet” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

E-Klass Kombi Laddhybrid

Den modernaste dieselmotorn från Mercedes-Benz för första gången som plug-in hybrid.

Hos nya E 300 de märks tydligt vilken utveckling som de nya laddhybriderna från Mercedes-Benz har genomgått. Nu är tredje generationens laddhybridteknik här – och representerar den senaste utvecklingsnivån som kommer få dig att häpna.

Med E 300 de Kombi kan du och familjen köra lokalt utsläppsfritt ända in i centrum eller njuta av flexibiliteten med att ha en förbränningsmotor under längre resor.

GLC SUV Laddhybrid

GLC SUV

Kombinerad bränsleförbrukning för GLC laddhybrid kommer att finnas tillgänglig från försäljningsdatum; kombinerad koldioxid, utsläpp: 0g/km, detaljer om energiförbrukning och Co2-utsläpp är provisoriska och bestäms av den tekniska service. EC-typgodkännande och intyg om överensstämmelse med officiella siffror är ännu inte tillgängligt. Siffrorna kan skilja sig från officiella-värden.

GLC SUV Laddhybrid

Mercedes-Benz GLC är en kraftfull mellanstor SUV med fyrhjulsdrift 4MATIC som gör både korta resor och stora äventyr säkrare och mer underhållande. Oavsett väder och väglag. Kommer nu som laddhybrid.

Säljstart i november.

GLE SUV Laddhybrid

GLE

Kombinerad bränsleförbrukning för GLE laddhybrid kommer att finnas tillgänglig från försäljningsdatum; kombinerad koldioxid, utsläpp: 0g/km, detaljer om energiförbrukning och Co2-utsläpp är provisoriska och bestäms av den tekniska service. EC-typgodkännande och intyg om överensstämmelse med officiella siffror är ännu inte tillgängligt. Siffrorna kan skilja sig från officiella-värden.

GLE SUV Laddhybrid

Vår nya, stora premium-SUV är inte bara
snyggare än någonsin. Den är också säkrare,
rymligare och fulladdad med smarta funktioner.
Kommer nu som laddhybrid.

Säljstart i november.

S-Klass Sedan Laddhybrid

Bilden visar Mercedes-Benz S 560 e från sidan.

S 560 e: Bränsleförbrukning blandad körning: 2,3-2,6l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 51-60 g/km, strömförbrukning blandad körning: 252-272 Wh/km.<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”WLTP-CO2-värdet” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>

S-Klass Sedan Laddhybrid

Än en gång har S-Klass visat vägen: Den första av våra modeller med alla komponenter hos den aktuella laddhybridgenerationen var Mercedes-Benz S 560 e.

I S 560 e ryms den allra modernaste, tredje generationens, laddhybridteknik. Tack vare nya och förbättrade komponenter är räckvidden med ren eldrift upp till 50 km med ökad prestanda.

EQC 400 4MATIC: Strömförbrukning, kWh/100 km (blandad körning): 22,3-25; CO2-utsläpp, g/km (blandad körning): 0.

S 560 e: Bränsleförbrukning blandad körning: 2,3-2,6l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 51-60 g/km, strömförbrukning blandad körning: 252-272 Wh/km.

E 300 de (Sedan): Bränsleförbrukning blandad körning: 1,4-1,6 l/100 km; CO2-utsläpp blandad körning: 38-43g/km; Strömförbrukning blandad körning: 232-250 Wh/km.

E 300 de Kombi: Bränsleförbrukning blandad körning: 1,6-1,7l/100 km, CO2-utsläpp blandad körning: 41-46 g/km, strömförbrukning blandad körning: 245-262 Wh/km.<p>De angivna värdena fastslogs i enlighet med det föreskrivna mätförfarandet. Det rör sig om ”WLTP-CO2-värdet” i den mening som avses i artikel 2 nr 3 genomförandeförordning (EU) 2017/1153. Värdena för bränsleförbrukning har beräknats utifrån dessa värden. Strömförbrukningen har fastställts utifrån förordning 683/2008/EG. Angivna värden avser inte ett enskilt fordon och är inte en del av erbjudandet, utan tjänar enbart som jämförelse mellan de olika fordonstyperna. Samtliga utsläppsvärden gäller bil i grundversion. Högre utrustningsnivå, svensk standardutrustning, större däckdimension och högre vikt kan ge högre bränsleförbrukning och koldioxidutsläpp. Fordonsindividuella uppgifter om förbrukning och utsläpp finns på Konsumentverkets webbtjänst www.bilsvar.se Värdena varierar beroende på vald tillvalsutrustning och kan avvika från de slutgiltiga värdena för den beställda och levererade bilen.</p>